Niemal na całym, liczącym 12,5 km odcinku trasy, leży asfalt. Do wylania pozostaje jeszcze tylko nawierzchnia na węzłach Czerniewice i Nieszawka łączących obwodnicę z innymi trasami.
Prace na drugim z węzłów mogły ruszyć dopiero po oddaniu wiaduktu położonego nad "poligonówką". Przeprawa została dopuszczona do ruchu pod koniec zeszłego tygodnia - samochody jadą tędy drogą krajową nr 15 w stronę Inowrocławia oraz Poznania i z powrotem.
Oprócz niego, do użytku oddane zostały jeszcze cztery inne wiadukty, m.in. kolejowy w Czerniewicach na drugim krańcu trasy. Z pozostałych trzech korzystają leśnicy i wojsko. Na dwóch przeprawach prowadzone są ostatnie prace, na dwóch następnych jest trochę więcej pracy. Pierwsze samochody pojadą tędy 15 listopada 2005 r.
Południowa obwodnica jest częścią drogi ekspresowej S-10 ze Szczecina do Warszawy. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Toruniu. Dzięki niej ruch tranzytowy, odbywający się teraz w lewobrzeżnym Toruniu ulicami Poznańską i Łódzką, przeniesie się poza tereny zamieszkane. Trasa rozpoczyna się na zachodzie w okolicy skrzyżowania dróg na Bydgoszcz i Poznań. Swój bieg kończy na wschodzie w miejscu połączenia z dwoma innymi drogami: krajową nr 1 oraz planowaną autostradą A-1.
Południowa obwodnica Torunia kosztuje niemal 14,7 mln euro. 32 proc. kosztów budowy - czyli ponad 4,7 mln euro pokryje unijny fundusz PHARE. Resztę sfinansuje budżet państwa, m.in. z kredytu zaciągniętego w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Trasa jest nazywana "poligonówką", bo biegnie po obrzeżach toruńskiego poligonu. Inwestycja ruszyła we wrześniu 2004 r.
Kończy się budowa południowej obwodnicy Torunia
2007-06-15
13:38
Na trasie południowej obwodnicy Torunia trwają roboty wykończeniowe. Pierwsze samochody pojadą tędy już za niecały miesiąc.