Jest pozwolenie na budowę ostatniego odcinka S6 w województwie pomorskim!

2023-10-12 12:45

Jest pozwolenie na budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S6, między Słupskiem a Bożepolem Wielkim. Jak nas zapewnili przedstawiciele GDDKiA, w ciągu kilkunastu dni, na placu budowy ma się pojawić ciężki sprzęt. Kiedy przejedziemy całą S6 na Pomorzu?

Spis treści

  1. Pozwolenie na budowę ostatniego odcinka S6
  2. S6 Słupsk – Bożepole Wielkie zakres inwestycji
  3. Przebieg drogi ekspresowej S6
  4. Kiedy cała S6 na Pomorzu będzie gotowa?
  5. S6 w Zachodniopomorskiem

Pozwolenie na budowę ostatniego odcinka S6

To już ostatnie pozwolenie na budowę dla około 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim. Tym razem pozwolenie (ZRID) jakie wydał wojewoda pomorski, dotyczy 16 kilometrów tej trasy, między Słupskiem a Bożepolem Wielkim. Uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej jest praktycznie jednoznaczne z możliwością wejścia wykonawcy na plac budowy. Po przekazaniu placu budowy, wykonawca, którym są firmy NDI, NDI Sopot i Todini Central Asia, będzie mógł rozpocząć prace.

Szacujemy, że prace rozpoczną się w ciągu najbliższych kilkunastu dni – powiedział nam Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

S6 Słupsk – Bożepole Wielkie zakres inwestycji

W tramach tej inwestycji ma powstać 16-kilometrowy odcinek dwupasmowej drogi ekspresowej S6. Zostaną na nim wybudowane dwa węzły drogowe - Budy i Bobrowniki, Miejsce Obsługi Podróżnych w Paprzycach, Obwód Utrzymania Drogowego. W sumie staną tam 24 obiekty inżynierskie, w tym jedną estakada, 15 przejść dla zwierząt i 7 wiaduktów.

Jak informuje GDDKiA, zbudowana lub zmodernizowana zostanie również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, system odwodnienia terenu. Powstaną elementy mające na celu ochronę środowiska, czyli ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, szczelny system odprowadzenia wód opadowych czy zbiorniki retencyjne. Powstanie infrastruktura dla obiektów przy drodze ekspresowej, w tym sieci energetyczne, oświetleniowe, wodociągowe i urządzenia oczyszczające ścieki. Nawierzchnia drogi klasy S będzie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś. Będzie bitumiczna.

Polecamy: CZY DROGA EKSPRESOWA S1 BĘDZIE SZERSZA? ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ Z BUDOWY

Przebieg drogi ekspresowej S6

Odcinek S6, który właśnie otrzymał pozwolenie na budowę, będzie przebiegał przez powiat słupski, po terenie gmin Słupsk i Damnica.

To bardzo ważny odcinek, bo dzięki temu możemy powiedzieć, ze praktycznie cała, 70-kilometrowa cześć drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim jest już w budowie. Budowa jest podzielona na pięć różnych odcinków – mówi Mateusz Brożyna z GDDKiA w Gdańsku.

Droga ekspresowa S6 w Pomorskiem, mapa przebiegu i postępów prac
Autor: GDDKiA Mapa przebiegu S6 Link: Kliknij i powiększ

Kiedy cała S6 na Pomorzu będzie gotowa?

Kiedy kierowcy będą mogli przejechać całym pomorskim odcinkiem drogi ekspresowej S6?

Szacujemy, ze cała trasa będzie gotowa między 2025 i 2026 rokiem – mówi rzecznik gdańskiej GDDKiA.

Droga ekspresowa S6 to bardzo ważna arteria komunikacyjna mająca docelowo łaczyć Trójmiasto ze Szczecinem. Jak informuje GDDKiA, pod koniec minionego roku oddano do użytku trzy odcinki drogi ekspresowej S6 między Bożepolem Wielkim a Gdynią, o długości ok. 42 km.

W realizacji jest pozostała jej część, czyli:

  • druga jezdnia na obwodnicy Słupska oraz odcinki:
  • Bobrowniki – Skórowo;
  • Skórowo – Leśnice;
  • Leśnice – Bożepole Wielkie;
  • Chwaszczyno – Żukowo w ramach budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej;
  • Żukowo – Gdańsk Południe.

S6 w Zachodniopomorskiem

W budowie lub na etapie projektowania jest też pozostałe około 46 km S6 w woj. zachodniopomorskim, od Koszalina do początku obwodnicy Słupska. Od lipca można już ominąć Sianów. Kierowcy korzystają już z blisko 130 km drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina.

ZOBACZ TEŻ: BUDOWA OBWODNICY ZAWIERCIA I PORĘBY, ZDJĘCIA

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej