Chopin Airport City. I Nagroda dla Pracowni Jems Architekci - galeria zdjęć!

2010-04-15 14:03
JEMS Architekci - I nagroda - Chopin Airport City
Autor: JEMS Architekci Zasadą podstawową w formowaniu Chopin Airport City jak i powiązań z terenami otaczającymi jest ciągłość funkcji i przestrzeni

"Chopin Airport City nie może być wyspą. Niezależnie od funkcji zlokalizowanych w nim obiektów idea formowania zabudowy w oparciu czytelny i ciągły układ ulic, ciągów pieszych, placów i kwartałów zabudowy winna być realizowana zarówno w obszarze Chopin Airport City jak i w odniesieniu do położonych po wschodniej stronie terenów, stanowiących obszar potencjalnych nowych inwestycji" tak czytamy w opisie pracy konkursowej punkt "zasady przestrzennego kształtowania Chopin Airport City i powiązania z terenami otaczającymi".

Skład zespołu projektowego JEMS Architekci Sp. z o.o.: Olgierd Jagiełło, Maciej Miłobędzki, Marcin Sadowski, Jerzy Szczepanik-Dzikowski oraz Urszula Kos, Ewa Kozieł-Jurowska, Łukasz Kuciński, Bartosz Śniadowski, Piotr Waleszkiewicz, Marcin Zaremba. Konsultacje układu komunikacyjnego: Maciej Mazur.

Park im. Fryderyka Chopina

Centralnym elementem założenia jest Park im. Fryderyka Chopina, którego osią kompozycyjną jest aleja drzew na przedłużeniu Alei Żwirki i Wigury.  Doskonale widoczny z drogi wjazdowej do lotniska, stanowił będzie wyróżnik projektowanego kompleksu i jest głównym elementem budującym nową relację Chopin Airport City z miastem.

Kompozycja oparta jest z jednej strony o sztywno uformowaną zieleń alei na przedłużeniu Żwirki i Wigury, której tłem jest sztywno uformowana zabudowa z drugiej o swobodny układ ścieżek i swobodnie formowanych nasypów, którym od strony parku towarzyszy swobodnie formowana zabudowa, będąca tłem dla istniejących i zachowanych masywów zieleni. Całość uzupełnia swobodnie kształtowany staw ogrodowy projektowany w miejscu istniejącego obecnie oczka wodnego.
Kulminacyjnym punktem parku jest plac publiczny z funkcjami usługowymi do którego wiedzie aleja drzew – oś kompozycyjna całego kompleksu.
Jakość przestrzeni parkowej, jej detal urbanistyczny i architektoniczny decydować będą o jakości Chopin Airport City jako całości, a tym samym też w pewnej mierze o powodzeniu businessowym całego przedsięwzięcia.

Przeczytaj koniecznie: 
Szczegółowy opis koncepcji planu Chopin Airport City w Warszawie - JEMS Architekci

Zasadniczą funkcją parku jest rekreacja służąca także użytkownikom otaczającej zabudowy. Przewiduje się ukształtowanie parku jako łąki ze zgrupowaniami drzew, stawem, krajobrazowo formowanymi skarpami w które wbudowane są funkcje towarzyszące (gastronomia, kluby fitness, galerie itp.). Park stanowi fragment większego kompleksu zieleni – tak jak pokazano to na schemacie może tworzyć całość z urokliwymi terenami zielonymi wokół i na terenie fortu Zbarż.
Otoczenie parku, zabudowa o charakterze biurowym lub także hotelowym utrzymane jest w skali przyjaznej człowiekowi. Wysokość zabudowy nie przekracza 5 kondygnacji z wyjątkiem jednego budynku w sąsiedztwie wjazdu na teren lotniska, który stanowi rodzaj dominanty – jego wysokość nie powinna jednak przekroczyć 8 kondygnacji.

Zobacz koniecznie:
Wszystkie makiety Chopin Airport City

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej