Chopin Airport City. I Nagroda dla Pracowni Jems Architekci - galeria zdjęć!

2010-04-15 14:03
JEMS Architekci - I nagroda - Chopin Airport City
Autor: JEMS Architekci Zasadą podstawową w formowaniu Chopin Airport City jak i powiązań z terenami otaczającymi jest ciągłość funkcji i przestrzeni

"Chopin Airport City nie może być wyspą. Niezależnie od funkcji zlokalizowanych w nim obiektów idea formowania zabudowy w oparciu czytelny i ciągły układ ulic, ciągów pieszych, placów i kwartałów zabudowy winna być realizowana zarówno w obszarze Chopin Airport City jak i w odniesieniu do położonych po wschodniej stronie terenów, stanowiących obszar potencjalnych nowych inwestycji" tak czytamy w opisie pracy konkursowej punkt "zasady przestrzennego kształtowania Chopin Airport City i powiązania z terenami otaczającymi".

Skład zespołu projektowego JEMS Architekci Sp. z o.o.: Olgierd Jagiełło, Maciej Miłobędzki, Marcin Sadowski, Jerzy Szczepanik-Dzikowski oraz Urszula Kos, Ewa Kozieł-Jurowska, Łukasz Kuciński, Bartosz Śniadowski, Piotr Waleszkiewicz, Marcin Zaremba. Konsultacje układu komunikacyjnego: Maciej Mazur.

Park im. Fryderyka Chopina

Centralnym elementem założenia jest Park im. Fryderyka Chopina, którego osią kompozycyjną jest aleja drzew na przedłużeniu Alei Żwirki i Wigury.  Doskonale widoczny z drogi wjazdowej do lotniska, stanowił będzie wyróżnik projektowanego kompleksu i jest głównym elementem budującym nową relację Chopin Airport City z miastem.

Kompozycja oparta jest z jednej strony o sztywno uformowaną zieleń alei na przedłużeniu Żwirki i Wigury, której tłem jest sztywno uformowana zabudowa z drugiej o swobodny układ ścieżek i swobodnie formowanych nasypów, którym od strony parku towarzyszy swobodnie formowana zabudowa, będąca tłem dla istniejących i zachowanych masywów zieleni. Całość uzupełnia swobodnie kształtowany staw ogrodowy projektowany w miejscu istniejącego obecnie oczka wodnego.
Kulminacyjnym punktem parku jest plac publiczny z funkcjami usługowymi do którego wiedzie aleja drzew – oś kompozycyjna całego kompleksu.
Jakość przestrzeni parkowej, jej detal urbanistyczny i architektoniczny decydować będą o jakości Chopin Airport City jako całości, a tym samym też w pewnej mierze o powodzeniu businessowym całego przedsięwzięcia.

Przeczytaj koniecznie: 
Szczegółowy opis koncepcji planu Chopin Airport City w Warszawie - JEMS Architekci

Zasadniczą funkcją parku jest rekreacja służąca także użytkownikom otaczającej zabudowy. Przewiduje się ukształtowanie parku jako łąki ze zgrupowaniami drzew, stawem, krajobrazowo formowanymi skarpami w które wbudowane są funkcje towarzyszące (gastronomia, kluby fitness, galerie itp.). Park stanowi fragment większego kompleksu zieleni – tak jak pokazano to na schemacie może tworzyć całość z urokliwymi terenami zielonymi wokół i na terenie fortu Zbarż.
Otoczenie parku, zabudowa o charakterze biurowym lub także hotelowym utrzymane jest w skali przyjaznej człowiekowi. Wysokość zabudowy nie przekracza 5 kondygnacji z wyjątkiem jednego budynku w sąsiedztwie wjazdu na teren lotniska, który stanowi rodzaj dominanty – jego wysokość nie powinna jednak przekroczyć 8 kondygnacji.

Zobacz koniecznie:
Wszystkie makiety Chopin Airport City

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej