- Będzie to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. W Warszawie usprawni komunikację pomiędzy dzielnicami miasta oraz zapewni spójność dróg w stolicy z siecią dróg krajowych, w tym z autostradą A2 – mówi Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski.
- Ta decyzja umożliwi rozpoczęcie budowy kolejnego odcinka obwodnicy okołowarszawskiej, tak ważnej dla mieszkańców Warszawy ale i użytkowników dróg dojeżdżających do Warszawy z południowej i południowo-zachodniej Polski. Trasa ta ułatwi także powiązanie południowych wylotów dróg krajowych z lotniskiem – dodaje Elżbieta Brenda, dyrektor Oddziału w Warszawie GDDKiA.
Zaprojektowany odcinek drogi ekspresowej S2 o długości 10,5 km będzie się zaczynać tuż za węzłem „Konotopa", położonym niedaleko Piastowa na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć się będzie przed węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa - Krasnowoli, na przecięciu trasy POW z poprzeczną trasą ekspresową nr S-79. Planowana inwestycja na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Lotnisko" jest zlokalizowana w zachodniej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza dla przebiegu autostrady A2.
W ramach inwestycji przewiduje się budowę: tunelu kolejowego, 10 wiaduktów w ciągu drogi głównej, 3 wiaduktów w ciągu łącznic, 7 przejść poprzecznych nad lub pod drogą, 2 kładki dla pieszych. Dostępność do drogi będzie możliwa tylko poprzez węzły: Al. Jerozolimskie", Opacz, Al. Krakowska.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA, PRM Mosty-Łódź S.A., PUT Intercor Sp. z o.o. Wartości inwestycji wynosi 908 mln zł. Planowany termin zakończenia robót to sierpień 2012 r. (z zapewnieniem przejezdności na maj 2012 r.).
Zgodnie z założeniami Inżyniera Ruchu, w miejscach, gdzie prowadzone będą roboty na istniejących drogach, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Informacje o utrudnieniach będą podawane na bieżąco, na stronie internetowej kontraktu prowadzonej przez nadzór inwestorski, wybrany w drodze przetargu nieograniczonego.
Projekt jest przewidziany do współfinansowania ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Najważniejsze informacje o inwestycji:
• długość: 10,444 km
• przekrój: 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
• prędkość projektowa: 100 km/h
• kategoria ruchu: KR6
• ilość węzłów: 3 (w. Al. Jerozolimskie, w. Opacz, w. Al. Krakowska)
• zajętość terenu: 177,9 ha
• ilość działek: 1045 szt.
• ekrany akustyczne o łącznej długości: 17,9 km
• wartość robót: 908 010 932,17 zł