Po zbadaniu i dokonaniu oceny ofert złożonych w obydwu postępowaniach GDDKiA wybrała do realizacji odcinka A4 (w. Rzeszów Centralny - w. Rzeszów Wschód) konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA i Acciona Infraestructuras SA z Hiszpanii, zaś dla odcinka drogi ekspresowej S19 Stobierna - w. Rzeszów Wschód ofertę złożoną przez konsorcjum firm MSF-Moniz Da Maia, Serra & Fortunato - Eepreiteiros SA z Portugalii (lider), MSF Polska Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty- Łódź” SA, Przedsiębiorstwo Molter Sp. z o.o., Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie Sp. z o.o.
Zgodnie z wybranymi ofertami budowa tych dwóch odcinków o łącznej długości blisko 16 km będzie kosztować ponad 650 mln zł. Z tego, odcinek A4 w. Rzeszów Centralny - w. Rzeszów Wschód, pochłonie 439,4 mln zł, zaś odcinek S19 Stobierna - w. Rzeszów Wschód 213,5 mln zł.
Wybrane oferty są niższe niż zakładał inwestor, gdyż zgodnie z kosztorysem inwestorskim na budowę tych dwóch odcinków GDDKiA planowała wydać 880 mln zł.
Jeśli w ciągu najbliższych 10 dni nie wpłyną protesty ze strony innych oferentów, oba postępowania przetargowe zostaną poddane kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po zakończeniu kontroli będzie możliwe podpisanie umów z wykonawcami.
Obie inwestycje zostaną sfinansowane ze środków pochodzących z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z budżetu państwa.