Wrocław – miasto spotkań, miasto inwestycji. Po seminarium inwestycyjnym Prospects in Dolnośląskie

2010-05-21 16:41
13.bmp
Autor: brak danych

Cztery lata temu Aglomeracja Wrocławska odnotowała szybszy wzrost gospodarczy niż Chiny. W tej chwili jej budżet znajduje się na drugiej pozycji w Polsce – mówił na seminarium inwestycyjnym Dariusz Ostrowski, Prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Spotkanie odbyło się 13 maja br. i dało uczestnikom możliwość zapoznania się z potencjałem nie tylko stolicy Dolnego Śląska, ale także obszarów do niej przylegających. Poza tym było świetną okazja do zapoznania się z możliwościami inwestycyjnymi w danym regionie, ale także dało nam możliwość nawiązania kontaktów, przydatnych w późniejszych działaniach rynkowych. Organizatorem seminarium była firma Bluevine Consulting.

Prospects in Poland. Dlaczego warto?

Kolejne z cyklu seminarium inwestycyjne pokazało, że w tych imprezach warto brać udział. To przede wszystkim okazja do zapoznania się z możliwościami inwestycyjnymi w danym regionie, ale także możliwość nawiązania kontaktów, przydatnych w późniejszych działaniach rynkowych. Podczas spotkań wypowiadają się eksperci z konkretnego sektora (pojawił się m.in. wątek leasingu nieruchomości przedstawiony przez Mateusza Skubiszewskiego, Członka Zarządu ING LEASE, a także szans i wyzwań regionu), ale pytania mogą zadawać wszyscy. Po części prelekcyjnej, podczas której przedstawiciele poszczególnych instytucji robią swoje prezentacje, już za każdym razem będzie organizowany panel dyskusyjny, który daje okazję do wypowiadania się także pozostałym gościom spotkania. Daje to spore możliwości uzyskania odpowiedzi, których próżno by szukać w innych miejscach. 
Dlaczego jeszcze warto? Prospects in Polnad to nie lada gratka dla tych, którzy lubią przebywać w pięknych, prestiżowych i eleganckich przestrzeniach. Seminarium w Łodzi odbyło się w nagradzanym wielokrotnie hotelu andel's koło słynnej łódzkiej Manufaktury. We Wrocławiu natomiast była szansa obejrzenia wnętrza historycznego Hotelu Monopol, który kilka lat temu został przepięknie odnowiony przez Grupę Likus Hotele i Restauracje. 

Infrastruktura jest najważniejsza

Na liście projektów kluczowych dla usprawnienia komunikacji w Aglomeracji Wrocławskiej jest m.in. Autostradowa Obwodnica Wrocławia, nowy terminal lotniczy, modernizacja transportu kolejowego (w tym mająca się rozwinąć Kolej Dużych Prędkości), a także tzw. „Tramwaj Plus”. Rozwój infrastruktury komunikacyjnej ma się więc odbywać zarówno w skali mikro, czyli w obrębie miasta i całej aglomeracji, jak również w skali makro, czyli otwierać miasto na pozostałą część kraju i tworząc połączenia międzynarodowe. Na czwartkowym spotkaniu właśnie aspekty komunikacyjne stanowiły ważny element prezentacji. Marek Żabiński, Zastępca Dyrektora Biura Rozwoju Wrocławia, poruszył m.in. kwestie możliwości rozwoju nowoczesnej komunikacji kolejowej. W tej chwili stolica Dolnego Śląska ma na przykład dość słabe połączenia komunikacyjne z Warszawą, co z pewnością nie ułatwia kontaktów biznesowych między tymi miastami. Nadzieję przynosi wizja Kolei Dużych Prędkości łączącej Wrocław, Warszawę i Poznań. Obecnie trwają prace nad realizacją studium wykonalności tej inwestycji, o czym także przypomniał Marek Żabiński. 

Nie tylko drogi, nie tylko tory

Wrocław ma spory potencjał, jeśli chodzi o rynek nieruchomości komercyjnych, o czym mówił z kolei Wojciech Pisz, Dyrektor Grupy Rynków Kapitałowych Cushman & Wakefield. Okazuje się, że w branży nieruchomości biurowych zajmuje trzecie miejsce w Polsce nie może się co prawda równać z takim gigantem jak Warszawa (3 248 197 mkw.), ale w sumie wypada na tym polu nieźle. Miasto oferuje w tej chwili 370 tys. mkw. powierzchni biurowych (dla porównania: Kraków ma 471 tys., a Poznań 230 tys. mkw.), przy czym ich cena jest w porównaniu z Warszawą konkurencyjna. Przedsiębiorcy muszą się tu liczyć z wydatkiem od 13 do 15,5 euro za mkw. powierzchni (miesięcznie). Dla porównania – w Warszawie jest to 22 euro za mkw., w Krakowie od 14 do 16 euro. 
Nieco gorzej wygląda rynek hotelowy. - W ubiegłym roku odnotowano tutaj spadek dynamiki rozwoju tego sektora – mówił Wojciech Pisz, który zaznaczył też, że na rynku panuje umiarkowany optymizm w tym obszarze. 
W indeksie atrakcyjności regionów dolnośląskie wypada bardzo dobrze. Według danych zaprezentowanych przez Rafała Beneckiego, Starszego Ekonomistę z ING Bank, znajduje się obecnie na drugim miejscu, tuż po Warszawie.

Przeczytaj także: Dlaczego warto inwestować w województwie łódzkim?

12.bmp
Autor: brak danych INWESTYCJE BUDOWLANE były przekazane inwestorm i przedsiębiorcom seminarium inwestycyjnego Prospects in Dolnośląskie

Organizatorem seminarium była firma Bluevine Consulting.


Serwis Muratorplus.pl i katalog INWESTYCJE BUDOWLANE-murator jest patronem medialnym cyklu spotkań Prospects in Poland. 

małe logo IB
Autor: brak danych
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany