Wirtualna Klasa CEMEX - wsparcie dla zdalnego nauczania

Wirtualna klasa Cemex
Autor: CEMEX Projekt CEMEX jest alternatywą dla nauczania stacjonarnego w okresie przejściowym pandemii koronawirusa, jednak wolontariusze CEMEX mają nadzieję, że wypracowane rozwiązania umożliwią wykorzystanie tego narzędzia do koordynacji współpracy między uczniami a nauczycielami w zakresie chociażby prac domowych, także poza okresem przejściowym

CEMEX realizuje projekt „Wirtualna Klasa CEMEX”, którego celem jest wsparcie zdalnych metod nauczania w szkołach zlokalizowanych w okolicach zakładów firmy. Wirtualne klasy dla prawie 2000 uczniów oraz 291 nauczycieli w szkołach podstawowych i średnich w ośmiu lokalizacjach to dotychczasowy bilans akcji.

BRANŻA POMAGA

W dobie kryzysu niesienie pomocy wydaje się oczywiste. Koronawirus zaczyna blokować polską gospodarkę, mimo to, firmy budowlane i związane z budownictwem, które również stają w obliczu trudności, pomagają w walce z koronawirusem. Zbieramy przykłady takiej pomocy, bo to przejawy solidarności i dojrzałego biznesu w obliczu katastrofy, ale przede wszystkim ludzkiej empatii i życzliwości...

Przekonaj się, jak BRANŻA POMAGA

Celem projektu jest stworzenie środowiska zdalnej nauki w aplikacji Microsoft Teams dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli w szkołach objętych projektem. Prace projektowe, realizowane przez eksperta-informatyka oraz kilkunastu wolontariuszy CEMEX Polska, obejmują m.in. konfigurację konta szkoły w aplikacji Office 365 Teams, konfigurację kont nauczycieli oraz uczniów, przeszkolenie nauczycieli z obsługi narzędzia, przygotowanie instrukcji obsługi dla uczniów, przeprowadzenie lekcji testowych oraz nagranie filmików instruktażowych dla uczniów i nauczycieli. Po wdrożeniu aplikacji, szkoły mogą również liczyć na wsparcie techniczne dotyczące użytkowania narzędzia.

Do tej pory, wsparciem informatycznym w formie interaktywnych warsztatów zostało objętych siedem szkół podstawowych i jedna szkoła średnia z miejscowości zlokalizowanych w okolicach Cementowni Rudniki, Cementowni Chełm oraz kopalni kruszyw CEMEX w Jaroszowcu oraz Bierawie.

W tym trudnym czasie walki z koronawirusem, zarówno nauczyciele, jak i uczniowie zmagają się z wieloma problemami edukacyjnymi. Jednak dzięki wsparciu CEMEX Polska, nasza nauka stała się łatwiejsza, a przekazywany materiał edukacyjny lepiej przyswajalny. W imieniu dyrekcji, uczniów i rodziców składamy serdeczne podziękowania dla CEMEX za przygotowanie i pomoc w przeprowadzeniu procesu zdalnej edukacji za pomocą platformy Microsoft Teams i niezbędną pomoc informatyczną – powiedział dr Adam Jaruga, Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Koninie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej