Większe dofinansowanie dla II linii metra

2009-07-14 15:04
Jarosław Kochaniak, wiceprezydent Warszawy i Michał Olszewski, dyrektor Biura Funduszy Europejskich
Autor: UM Warszawa Jarosław Kochaniak, wiceprezydent Warszawy i Michał Olszewski, dyrektor Biura Funduszy Europejskich (Warszawa, lipiec 2009)

Prawie 3 mld zł - tyle wynosi kwota dofinansowania, jakie Warszawa uzyskała z Unii Europejskiej na budowę II linii metra. Od maja 2004 roku Ratusz otrzymał 6,7 mld zł dofinansowania wszystkich projektów - ukończonych i tych będących w trakcie realizacji, przy całkowitej wartości projektów wynoszącej ponad 14 mld zł.

- To największy projekt wśród samorządów. Potwierdza to naszą skuteczność w aplikowaniu o środki europejskie – powiedział wiceprezydent Jarosław Kochaniak podczas spotkania z dziennikarzami poświęconemu wykorzystaniu Funduszy Europejskich przez m.st. Warszawę w pierwszym półroczu 2009 r. – Chcemy pozyskiwać jak najwięcej środków z funduszy strukturalnych. To nasz priorytet. Powoduje to, że szereg inwestycji możemy zrealizować szybciej. Dotychczas kwotowo Warszawa pozyskiwała najwięcej pieniędzy ze wszystkich samorządów. Wraz z projektem metra bijemy wszystkie miasta na głowę. Daje to ok. 4000 złotych na jednego mieszkańca. Należy podkreślić, że dobre przygotowanie inwestycji to znak firmowy m.st. Warszawy. Inwestycje, które nie miały dofinansowania, takie dofinansowanie otrzymują. Przykładem choćby most Północny czy Węzeł Łopuszańska-Kleszczowa. Te działania będziemy kontynuować.
– Do czerwca tego roku do kasy miasta wpłynęło prawie 1,4 mld złotych z czego 417 ml w I półroczu. 80% dofinansowania pochodzi z Funduszu Spójności. Najwięcej środków z kwoty 6,7 mld udało się pozyskać na transport - 3,7 mld; na ochronę środowiska – 1,7 mld oraz na drogi ponad 1 mld zł – dodał wiceprezydent stolicy.

Michał Olszewski, dyrektor Biura Funduszy Europejskich podkreślił, że dominującym źródłem finansowania jest Fundusz Spójności.
– Nie ukrywam, że naszym sukcesem jest to, że pierwszym finansowanym z Funduszy projektem drogowym jest Węzeł Łopuszańska-Kleszczowa. Dotychczas nie było takiej możliwości, aby tego rodzaju projekty miasta realizowały z Funduszu Spójności – zaznaczył.

Przy wsparciu Funduszy Europejskich budowane jest metro, most Północny, nowe drogi, remontowane są ulice i torowiska. Wspierane są grupy potrzebujących, a szkolenia dostępne są dla szerszej grupy odbiorców. To tylko część projektów realizowanych w Warszawie dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej.

Więcej: Wykorzystanie Funduszy Europejskich przez m.st. Warszawę - podsumowanie I półrocza 2009 r.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany