Węzeł autostradowy "Stryków" - umowa podpisana
28 maja 2010 r. w siedzibie łódzkiego oddziału GDDKiA została podpisana umowa na wykonanie jednej z najważniejszych inwestycji w regionie - węzła "Stryków". Pozwoli to na połączenie istniejących i powstających autostrad (A1 oraz A2) i poprowadzenie ruchu nie tylko z północy na południe i ze wschodu na zachód ale także we wszystkich innych relacjach.
Węzeł autostradowy "Stryków” to drugi co do wielkości tego typu obiekt w Polsce. (Największy to węzeł "Sośnica" w pobliżu Gliwic, gdzie przecinają się autostrady A1 i A4). Będzie łączył autostrady A1 (północ – południe) i A2 (wschód – zachód). W ramach budowy pojawi się między innymi trzynaście wiaduktów i wiele kilometrów łącznic.
W przyszłości będzie to jedno z najbardziej ruchliwych miejsc w Polsce i tej części Europy. Prognozy ruchu na 2030 r. zakładają, że przy opłatach 10 groszy za samochody osobowe i dostawcze oraz 23 groszy za ciężarowe, średni ruch dobowy w relacji północ – południe może wynosić około 60 tys. pojazdów na dobę, natomiast w relacji wschód – zachód, ma szansę osiągnąć wartość nawet 63 tys. pojazdów. Zatem należy przyjąć, że we wszystkich kierunkach będzie tędy podążało każdego dnia 120-130 tysięcy pojazdów.
Dwustopniowy przetarg na budowę węzła "Stryków" został ogłoszony 29 maja 2009 r. Do pierwszego etapu trafiło 20 wniosków, do drugiego zakwalifikowało się 18 wniosków a pod koniec postępowania w II etapie oferty złożyło 11 wykonawców. Najlepsza oferta wpłynęła od firmy Budimex S.A. na kwotę 307,56 mln zł. Planowany termin wykonania to 30 listopada 2011 r.