Węzeł autostradowy "Stryków" - umowa podpisana

2010-05-28 15:10
Węzeł autostradowy Stryków”
Autor: GDDKiA Węzeł autostradowy "Stryków” to drugi co do wielkości tego typu obiekt w Polsce.

28 maja 2010 r. w siedzibie łódzkiego oddziału GDDKiA została podpisana umowa na wykonanie jednej z najważniejszych inwestycji w regionie - węzła "Stryków". Pozwoli to na połączenie istniejących i powstających autostrad (A1 oraz A2) i poprowadzenie ruchu nie tylko z północy na południe i ze wschodu na zachód ale także we wszystkich innych relacjach.

Węzeł autostradowy "Stryków” to drugi co do wielkości tego typu obiekt w Polsce. (Największy to węzeł "Sośnica" w pobliżu Gliwic, gdzie przecinają się autostrady A1 i A4). Będzie łączył autostrady A1 (północ – południe) i A2 (wschód – zachód). W ramach budowy pojawi się między innymi trzynaście wiaduktów i wiele kilometrów łącznic.

W przyszłości będzie to jedno z najbardziej ruchliwych miejsc w Polsce i tej części Europy. Prognozy ruchu na 2030 r. zakładają, że przy opłatach 10 groszy za samochody osobowe i dostawcze oraz 23 groszy za ciężarowe, średni ruch dobowy w relacji północ – południe może wynosić około 60 tys. pojazdów na dobę, natomiast w relacji wschód – zachód, ma szansę osiągnąć wartość nawet 63 tys. pojazdów. Zatem należy przyjąć, że we wszystkich kierunkach będzie tędy podążało każdego dnia 120-130 tysięcy pojazdów.

Dwustopniowy przetarg na budowę węzła "Stryków" został ogłoszony 29 maja 2009 r. Do pierwszego etapu trafiło 20 wniosków, do drugiego zakwalifikowało się 18 wniosków a pod koniec postępowania w II etapie oferty złożyło 11 wykonawców. Najlepsza oferta wpłynęła od firmy Budimex S.A. na kwotę 307,56 mln zł. Planowany termin wykonania to 30 listopada 2011 r.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany