Umowy w tej sprawie podpisali 19 listopada 2010 r. przedstawiciele Zarządu Województwa Mazowieckiego oraz Miasta Stołecznego Warszawy. Wartość projektu wynosi 187,9 mln zł, a dofinansowanie 125,3 mln zł.
Zobacz koniecznie: Dworzec Gdynia Główna ma unijne wsparcie
Nowa Nowolazurowa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z tymczasowym włączeniem w ul. ks. J. Chrościckiego. Będzie to odcinek ulicy klasy G, czyli droga główna wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tj. oświetleniem, systemem sygnalizacji świetlnych, obustronnymi ciągami pieszo-rowerowymi oraz urządzeniami ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, system odwodnienia wraz ze zbiornikami retencyjnymi, osadnikami i separatorami substancji ropopochodnych). Dodatkową ochronę akustyczną będzie stanowił materiał SMA w użytej nawierzchni. Zaplanowano ułatwienia dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach oraz sygnalizację dźwiękową dla osób niewidomych i niedowidzących. Przebudowane zostaną także sieci energetyczne, gazowe, wodociągowe i teletechniczne oraz linie wysokiego napięcia.
Zobacz koniecznie: Dotacje UE: najwięcej na drogi
Na skrzyżowaniu z linią kolejową Warszawa – Kunowice przewidziano tunel w ciągu ulicy Nowolazurowej oraz wiaduktu drogowego nad torami PKP linii Warszawa – Katowice. Projekt zakłada wybudowanie przejścia podziemnego w pobliżu ul. Poczty Gdańskiej i kładki dla pieszych w okolicy stacji PKP Ursus.
Długość pierwszego odcinka wyniesie 2,6 km.
Inwestycja realizowana jest przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który w październiku ogłosił przetarg na budowę pierwszego odcinka ulicy Nowolazurowej – od Al. Jerozolimskich do ulicy ul. ks. Juliana Chrościckiego o długości ok. 2,6 km.
Zobacz koniecznie: Warszawa: przetarg na budowę ulicy Nowolazurowej
W przetargu pod uwagę będą brane zarówno cena jak i deklarowany czas realizacji inwestycji, który może zostać skrócony przez oferentów z maksymalnych 24 do 18 miesięcy. Otwarcie ofert zaplanowano na początek grudnia br.
Budowa ul. Nowolazurowej pozwoli na usprawnienie ruchu w zachodniej części Warszawy. Będzie elementem poprawy spójności komunikacyjnej sieci dróg w regionie, dając nowe powiązanie dróg krajowych o podstawowym znaczeniu dla aglomeracji warszawskiej i województwa. Poprawi standard i jakość regionalnej sieci drogowej oraz bezpieczeństwo ruchu. Wpłynie na poprawę dostępności i jakości usług w zakresie regionalnego transportu publicznego Będzie miała zatem pozytywne znaczenie dla rozwoju zdegradowanych terenów zachodnich dzielnic miasta.