Lotnisko w Modlinie: w Modlinie ruszyła naprawa pasa startowego
Długo trwało wyjaśnianie przyczyn uszkodzeń na pasie startowym lotniska w Modlinie oraz wybranie najlepszej metody ich naprawy. Władze lotniska odrzuciły propozycje Erbudu - generalnego wykonawcy, twardo postawiły warunki co do harmonogramu sposobu prowadzenia prac naprawczych. Erbud zobowiązał się, że pełna funkcjonalność pasa startowego lotniska w Modlinie zostanie przywrócona do końca maja 2013.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, na lotnisku w Modlinie pojawiły się już pracownicy Erbudu, którzy rozpoczęli prace przygotowawcze. Najpierw zostaną zdemontowane lampy wmontowane w nawierzchnię progów drogi startowej. Potem zostanie usunięta – na dwóch odcinkach po około 500 m - wierzchnia warstwa betonu pasa startowego grubości 26 cm i w to miejsce położona nowa w tej samej technologii z betonu cementowego. Kruszywo, które zostanie użyte do jego przygotowania zgodnie ze wstępnie zaakceptowaną przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych (ITWL) recepturą jest już po raz drugi badane. Wzmożony będzie nadzór prowadzonych robót i oprócz BUD-INVENT, będzie sie nim zajmować również firma APB Analiza Projekt Budowa, która wykonywała nadzór inwestorski przy budowie dróg startowych m.in. na lotniskach: Chopina, Kraków-Balice, Katowice - Pyrzowice, Łódź - Lublinek, Radom i Łask.
Żeby naprawa pasa startowego przebiegała sprawnie, władze lotniska dla ekip remontowych uruchomiło uproszczone procedury dostępu na plac budowy (wiadomo, że lotniska wymagają specjalnego nadzoru w obszarze bezpieczeństwa).
Przyjął się ostatnio zwyczaj, że spektakularne budowy są wyposażane w kamery do stałego podglądu prowadzonych robót. I chociaż w modlińskim porcie lotniczym chodzi tylko o prace remontowe, to władze lotniska od kwietnia obiecują podobne przedsięwzięcie na stronie www.modlinairport.pl
Autor: Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o.
Terminal lotniska w Modlinie ma 12050 m2 powierzchni