Skanska połączy ulice Rzeszowa

2010-01-12 11:20
Remont Alei Cieplińskiego w Rzeszowie to jedna z wielu inwestycji spółki Skanska na Podkarpaciu
Autor: Skanska SA Remont Alei Cieplińskiego w Rzeszowie to jedna z wielu inwestycji spółki Skanska na Podkarpaciu.

Skanska podpisała umowę na realizację połączenia ulic: Ofiar Katynia i Kotuli w Rzeszowie. Projekt o wartości niemal 9 mln zł brutto obejmuje zaprojektowanie i budowę wiaduktu w ciągu ulicy Krakowskiej. Inwestycja połączy dwa duże rzeszowskie osiedla: Krakowską Południe i Baranówkę oraz zapewni lepszy dojazd do centrum handlowego "Nowy Świat".

Skanska wykona połączenie ulic: Ofiar Katynia i Kotuli w Rzeszowie. Umowa z Miejskim Zarządem Dróg i Zieleni obejmuje budowę wiaduktu w ciągu ulicy Krakowskiej. Realizację kontraktu firma zakończy do końca listopada 2010 r.
- Od dnia podpisania umowy mamy 4 miesiące na przygotowanie projektu. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie pozwolenia na budowę. Na przełomie maja i czerwca planujemy przystąpić do prac budowlanych - mówi Kamil Simka, dyrektor Oddziału Budownictwa Drogowo-Mostowego Skanska w Rzeszowie. - Pierwsi kierowcy przejadą nowym łącznikiem już na początku grudnia.

Wiadukt w ciągu ulicy Krakowskiej
Wiadukt, jaki wybuduje Skanska w stolicy Podkarpacia, będzie miał 18 m długości i 38 m szerokości.
- To ciekawy obiekt pod względem inżynierskim – mówi Piotr Subczak, kierownik budowy, Skanska. - Będzie on pośrednio posadowiony na ściankach z grodzic stalowych. Ze względu na bliskie sąsiedztwo budynków wykorzystamy w tym celu technologię wciskania z podpłukiwaniem wodą. Dzięki niej wykluczymy typowe dla tego rodzaju prac drgania przenoszone na podłoże. Technologia ta sprawdziła się podczas budowy muru oporowego w sąsiedztwie zabudowań na obwodnicy Biecza. Polega ona na pogrążaniu w podłożu grodzic, przy równoczesnym tłoczeniu wody pod wysokim ciśnieniem. Łączna ilość zastosowanych w tym projekcie grodzic o długości ok. 18 m wyniesie niemal 2,3 tys. m2, czyli 370 ton.

Bezkolizyjne połączenie dwóch osiedli
Pod nowym wiaduktem będzie przebiegało bezkolizyjne połączenie pomiędzy rzeszowskimi osiedlami: Krakowska Południe i Baranówka. W ramach projektu na skrzyżowaniu ulic Kotuli i Zbyszewskiego powstanie rondo o średnicy 35 m. Poza ulicami Kotuli i Ofiar Katynia prace budowlane prowadzone będą na fragmentach sąsiednich ulic: Zbyszewskiego i Mikołajczyka. Łączna długość modernizowanych ulic wyniesie ponad 300 m. Wzdłuż nowego łącznika, od strony budynków szeregowych na ul. Lewakowskiego i na łuku ul. Kotuli Skanska ustawi ekrany akustyczne minimalizujące hałas. Wykona także oznakowanie i oświetlenie uliczne.

Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i pieszych
W ramach kontraktu Skanska zrealizuje kilka rozwiązań, które poprawią dostępność centrum handlowego "Nowy Świat" dla niezmotoryzowanych.
- Od strony osiedla Baranówka wybudujemy schody dla pieszych oraz windę dla osób niepełnosprawnych – wyjaśnia P. Subczak. - Po stronie osiedla Krakowska Południe wykonamy pochylnię, umożliwiającą zejście do poziomu ulicy Kotuli.
Inwestycja obejmie także przebudowę sieci teletechnicznej, energetycznej, gazowej, wodociągowej i kanalizacyjnej. Łącznie to 20 tys. m3 wykopów oraz 9 tys. m2 warstw konstrukcyjnych nawierzchni.
Po zakończeniu prac budowlanych nie zmienią się rozwiązania komunikacyjne dla kierowców podróżujących pomiędzy Rzeszowem i Krakowem. Na wybudowanym przez spółkę obiekcie mostowym nadal będą dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach.

Skanska na Podkarpaciu
Spółka jest wykonawcą jednej z największych drogowych inwestycji na Podkarpaciu – przebudowy 23–kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 4 pomiędzy Pilznem i Ropczycami. W ramach tego projektu spółka realizuje most nad rzeką Wisłoka w Łabuziu koło Pilzna. Ta część kontraktu, który firma zwyciężyła w konkursie "Bezpieczna Budowa 2009" organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Pracy Państwowej Inspekcji Pracy w Rzeszowie.
Ponadto, Skanska wybudowała obwodnicę Stalowej Woli, Biecza i Pilzna. oraz północną obwodnicę Rzeszowa wraz z wiaduktem nad linią kolejową. W Rzeszowie wyremontowała wiele ulic m.in. Warszawską, Cieplińskiego oraz wschodnią jezdnię ul. Okulickiego. Projekty wykonane przez spółkę w województwie podkarpackim zyskały uznanie w konkursach "Budowa drogowo-mostowa roku", organizowanych przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej