Rekordowe dofinansowanie dla autostrady A1

2010-09-03 15:43

Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarły 1 września 2010 r. umowę o dofinansowanie projektu "Budowa autostrady A1, odcinek Toruń-Stryków". Jest to jedna z najdroższych inwestycji infrastrukturalnych, która uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej. Dofinansowanie uzyskał także projekt "Budowa autostrady A2, na odcinku obwodnicy Mińska Mazowieckiego".

Budowa autostrady A1, odcinek Toruń-Stryków

Całkowita wartość projektu wynosi 5 833 259 686 zł, w tym unijne wsparcie 3 261 883 689 zł. Inwestycja obejmuje budowę autostrady A1 pomiędzy Toruniem i Strykowem o łącznej długości niemal 144 km. Projekt przewiduje także:
• budowę 9 węzłów drogowych,
• budowę stacji poboru opłat,
• budowę 144 obiektów inżynieryjnych,
• budowę 191 przejść dla zwierząt dużych i małych,
• budowę 2 obwodów utrzymania autostrady (OUA),
• budowę 8 par miejsc obsługi podróżnych (MOP),
• budowę urządzeń ochrony środowiska.

Projekt jest częścią większego przedsięwzięcia, jakim jest budowy autostrady A1 (północ-południe), w ciągu Gdańsk - Toruń - Łódź - Częstochowa - Katowice - granica państwa. Budowa autostrady A1 jest inwestycją o znaczeniu europejskim (VI korytarz sieci TEN-T).

Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach działania 6.1 - Rozwój sieci drogowej TEN-T. Umowę podpisali dyrektor CUPT Anna Siejda oraz p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki.

Autostrada A2: obwodnica Mińska Mazowieckiego

Projekt, którego wartość całkowita wynosi 765 123 400 zł, otrzyma dofinansowanie z Funduszu Spójności w wysokości 602 431 965 zł. Projekt jest realizowany w ramach działania 6.1 - Rozwój sieci drogowej TEN-T.

Inwestycja obejmuje budowę niemal 21- kilometrowego fragmentu autostrady, która będzie spełniała rolę obwodnicy Mińska Mazowieckiego na odcinku Choszczówka - węzeł Ryczołek.

Projekt przewiduje także:
• budowę trzech węzłów,
• budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP),
• budowę urządzeń systemu poboru opłat (stacje poboru opłat i ich wyposażenie),
• wykonanie oznakowania wraz z elementami bezpieczeństwa ruchu,
• zainstalowanie urządzeń zabezpieczających otoczenie trasy od uciążliwości ruchu pojazdów,
• urządzenie zieleni w pasach drogowych.

Inwestycja jest częścią projektu "Budowa autostrady A2, odc. węzeł Lubelska -Siedlce". Będzie to pierwszy odcinek autostrady A2 po wschodniej stronie Wisły.

Beneficjentem projektu jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Umowę podpisali dyrektor CUPT Anna Siejda oraz p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany