Przebudowa dworca w Modlinie

Od trzech lat zabytkowy budynek dworca w podwarszawskim Modlinie wyłączony jest z eksploatacji. A jego znaczenie jest szczególne – będzie on bowiem m.in. obsługiwał podróżnych udających się do Warszawy z Portu Lotniczego Modlin, który ma powstać w 2012 r. Obecnie rozstrzygany jest przetarg na wykonawcę przebudowy modlińskiego dworca.
Obecnie przez stację w Modlinie przewija się średnio około tysiąca pasażerów dziennie. Już niedługo należy spodziewać się znacznego zwiększenia tej liczby, ze względu na budowę Portu Lotniczego. Będzie się on znajdował 4 km od położonej w centrum Modlina stacji kolejowej. Podróż pociągiem to najwygodniejszy sposób przedostania się z Modlina do centrum Warszawy, a od 2011 r. z centrum stolicy będzie można dojechać koleją do drugiego portu lotniczego – Warszawa Okęcie w ok. 20 minut.
Modliński dworzec musi sprostać wymaganiom nowoczesnego i wygodnego punktu przesiadkowego. Obecnie jest bardzo zniszczony. Od trzech lat budynek wyłączony jest z eksploatacji. PKP S.A. rozpoczną już wkrótce jego gruntowną przebudowę, która zakończy się jesienią 2011 r. Kwota, jaką PKP S.A. zaplanowały przeznaczyć na tę inwestycję to 4 mln zł brutto. Obecnie trwają prace komisji przetargowej, która ma wyłonić wykonawcę przebudowy. 24 maja 2010 r. odbyło się otwarcie ofert. Do przetargu zgłosiły się trzy firmy:
- firma WINNICKI z Sochaczewa, która zaproponowała kwotę: 4 229 774,76 zł brutto
- Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane S.A.: 3 769 445,91 zł brutto
- „CIAŁBUD” Wiesław Ciałkowski: 4 330 280,90 zł brutto
Przebudowa dworca w Modlinie to nie jedyna z inwestycji realizowanych obecnie przez PKP S.A. w województwie mazowieckim. W 2012 r. planowane jest zakończenie remontu Dworca Centralnego w Warszawie oraz przebudowy Dworca Warszawa Wschodnia, Warszawa Stadion i dworca w Radomiu. Toczą się również negocjacje z prywatnym inwestorem dotyczące budowy nowego dworca Warszawa Zachodnia.