Przebudowa dworca w Bochni

2010-06-18 10:25
Dworzec w Bochni
Autor: PKP SA

Nowa elewacja, przebudowa pomieszczeń ogólnodostępnych, tak by stały się bardziej przyjazne dla podróżnych, dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz budowa parkingu – to część z prac, jakie zostaną wykonane na dworcu w Bochni. Jego przebudowa rozpocznie się jeszcze tej jesieni. Trwa przetarg na wykonawcę prac.

Dworzec w Bochni będzie miał odnowioną elewację, dach, nowe drzwi oraz okna. Powstanie także wiata przy budynku. Zostanie zabezpieczony przed wilgocią, wymienione będą wszystkie rodzaje instalacji. Budynek zyska nową, bardziej przyjazną i funkcjonalną przestrzeń związaną z obsługą podróżnych, dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się. Zamontowany zostanie platformowy podnośnik. Wyremontowane będą także toalety. Dworzec zostanie wyposażony w nowoczesny, przejrzysty system informacji wizualnej, zainstalowany zostanie monitoring. Przed budyniem dworcem powstanie parking. Odnowione zostaną przyległe do budynku chodniki.
Na tę inwestycję PKP planują wydać 2 500 000 złotych. Przetarg na wykonawcę prac został ogłoszony 11.06.2010 , termin składania ofert mija 29 czerwca. Prace powinny rozpocząć się jesienią tego roku i mają zakończyć się w roku 2012.

Dworzec w Bochni wybudowany został w 1885 roku. Średnio w ciągu doby przewija się przez niego około dwóch tysięcy podróżnych. Przebudowa dworca w Bochni to nie jedyna inwestycja, jaką PKP S.A. realizują w województwie małopolskim. W 2012 roku ukończona zostanie budowa nowego dworca Kraków Główny, który będzie elementem nowoczesnego węzła komunikacyjnego. Ponadto, także w roku 2012, mają zostać ukończone remonty dworców w Brzesku oraz Krzeszowicach. W latach następnych planowane są modernizacje dworców: w Zakopanem, Rabce – Zdroju, Wieliczce i Oświęcimiu.

Polskie Koleje Państwowe prowadzą wielki program rewitalizacji dworców kolejowych. Do 2012 roku zostanie na to wydanych ponad 980 mln złotych. Modernizacje dworców finansowane są z funduszy Unii Europejskiej (547 mln zł), budżetu Państwa (434 mln zł) oraz funduszy własnych PKP (102 mln zł).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany