Przebudowa dworca w Bochni
Nowa elewacja, przebudowa pomieszczeń ogólnodostępnych, tak by stały się bardziej przyjazne dla podróżnych, dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz budowa parkingu – to część z prac, jakie zostaną wykonane na dworcu w Bochni. Jego przebudowa rozpocznie się jeszcze tej jesieni. Trwa przetarg na wykonawcę prac.
Dworzec w Bochni będzie miał odnowioną elewację, dach, nowe drzwi oraz okna. Powstanie także wiata przy budynku. Zostanie zabezpieczony przed wilgocią, wymienione będą wszystkie rodzaje instalacji. Budynek zyska nową, bardziej przyjazną i funkcjonalną przestrzeń związaną z obsługą podróżnych, dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się. Zamontowany zostanie platformowy podnośnik. Wyremontowane będą także toalety. Dworzec zostanie wyposażony w nowoczesny, przejrzysty system informacji wizualnej, zainstalowany zostanie monitoring. Przed budyniem dworcem powstanie parking. Odnowione zostaną przyległe do budynku chodniki.
Na tę inwestycję PKP planują wydać 2 500 000 złotych. Przetarg na wykonawcę prac został ogłoszony 11.06.2010 , termin składania ofert mija 29 czerwca. Prace powinny rozpocząć się jesienią tego roku i mają zakończyć się w roku 2012.
Dworzec w Bochni wybudowany został w 1885 roku. Średnio w ciągu doby przewija się przez niego około dwóch tysięcy podróżnych. Przebudowa dworca w Bochni to nie jedyna inwestycja, jaką PKP S.A. realizują w województwie małopolskim. W 2012 roku ukończona zostanie budowa nowego dworca Kraków Główny, który będzie elementem nowoczesnego węzła komunikacyjnego. Ponadto, także w roku 2012, mają zostać ukończone remonty dworców w Brzesku oraz Krzeszowicach. W latach następnych planowane są modernizacje dworców: w Zakopanem, Rabce – Zdroju, Wieliczce i Oświęcimiu.
Polskie Koleje Państwowe prowadzą wielki program rewitalizacji dworców kolejowych. Do 2012 roku zostanie na to wydanych ponad 980 mln złotych. Modernizacje dworców finansowane są z funduszy Unii Europejskiej (547 mln zł), budżetu Państwa (434 mln zł) oraz funduszy własnych PKP (102 mln zł).