Powstał Polski Związek Producentów Farb i Klejów

2016-02-19 15:40
Polski Związek Producentów Farb i Klejów
Autor: brak danych

Wiadomo, że duży może więcej, ponadto w grupie raźniej. Wzorem innym branż dojrzały do tego firmy z branż farb i klejów. Zaczyna rozkręcać swoją działalność stosunkowo niedawno powołany Polski Związek Producentów Farb i Klejów (PZPFK).

Obie branże odnotowują sprzedaż na poziomie około 7 mld zł rocznie, z czego na farby przypadają 4, a na kleje 3 mld. Do PZPFK należy obecnie ponad 20 producentów (obie branże to prawie 200 producentów, a więc jest jeszcze wielu zrzeszania się). Członkami są producenci farb, klejów, pian i silikonów, a także dostawcy surowców w tym obszarze. Jest to reprezentacja 80% rynku farb dekoracyjnych (prawie 40% całej branży) i około 20% rynku klejów i uszczelniaczy. Polski Związek Producentów Farb i Klejów ma być reprezentacją tej wspólnej branży w kraju jak i za granicą, będzie propagował korzystne dla niej rozwiązania. Zarząd liczy, że sumarycznie w ciągu dwóch lat Związek będzie reprezentował ponad 80% rynku. W 2016 roku zostanie powołanych klika grup roboczych związanych z nowymi projektami. Wśród najważniejszych i najbardziej palących problemów wymieniane są zmniejszanie kosztów prowadzenia działalności przez przedsiębiorców z branży i jej rozwój. Związek będzie też wspierał swoich członków w trudnym obszarze zmieniającej się legislacji, wynikającej m.in. z konieczności dostosowania do unijnych i lokalnych przepisów. Będzie także prowadził działania ułatwiające przedsiębiorstwom prowadzenie dochodowego, zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu, w tym budowanie postaw proekologicznych, zarówno wśród samych producentów, jak i odbiorców końcowych.

Rynek farb i klejów jest dość rozdrobniony (obie branże to prawie 200 producentów, a więc jest jeszcze wielu zrzeszania się), zatrudnia tysiące pracowników.  
– Pewną ułomnością polskiej branży jest działanie w pojedynkę – mówi Janusz Naglik, dyrektor zarządzający PZPFK. – Tam gdzie można wypracować wspólne rozwiązania problemów powinniśmy działać razem, na przykład przy promocji dobrych praktyk związanych z utylizacją odpadów po budowlanych czy profesjonalizacji technik malarskich. Ponadto obie branże stosują trudny, często niezrozumiały dla profesjonalisty, a tym bardziej dla zwykłego konsumenta  język, który często jest niespójny, gdyż ten sam opis cechy produktu może oznaczać coś innego. W interesie producentów jest lepsze komunikowanie się z klientami i zapewnienie, że wysoka jakość produktu poparta jest certyfikacją niezależnych instytucji.
W obszarze obniżenia kosztów prowadzenia działalności, związek już dzisiaj pomaga, chociażby poprzez oferowanie analiz prawnych czy rynkowych. Członkowie będą na bieżąco informowani o zmianach w prawie chemicznym, zarówno na poziomie krajowym, ma być ułatwiony dostęp do krajowych i europejskich badań rynkowych oraz know - how. Prezesem zarządu PZPFK jest Sławomir Majchrowki (z PPG), zaś Andrzej Ulfig (Selena) wiceprezesem. Siedziba związku jest w Warszawie. 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany