Powstał Polski Związek Producentów Farb i Klejów

2016-02-19 15:40
Polski Związek Producentów Farb i Klejów
Autor: brak danych

Wiadomo, że duży może więcej, ponadto w grupie raźniej. Wzorem innym branż dojrzały do tego firmy z branż farb i klejów. Zaczyna rozkręcać swoją działalność stosunkowo niedawno powołany Polski Związek Producentów Farb i Klejów (PZPFK).

Obie branże odnotowują sprzedaż na poziomie około 7 mld zł rocznie, z czego na farby przypadają 4, a na kleje 3 mld. Do PZPFK należy obecnie ponad 20 producentów (obie branże to prawie 200 producentów, a więc jest jeszcze wielu zrzeszania się). Członkami są producenci farb, klejów, pian i silikonów, a także dostawcy surowców w tym obszarze. Jest to reprezentacja 80% rynku farb dekoracyjnych (prawie 40% całej branży) i około 20% rynku klejów i uszczelniaczy. Polski Związek Producentów Farb i Klejów ma być reprezentacją tej wspólnej branży w kraju jak i za granicą, będzie propagował korzystne dla niej rozwiązania. Zarząd liczy, że sumarycznie w ciągu dwóch lat Związek będzie reprezentował ponad 80% rynku. W 2016 roku zostanie powołanych klika grup roboczych związanych z nowymi projektami. Wśród najważniejszych i najbardziej palących problemów wymieniane są zmniejszanie kosztów prowadzenia działalności przez przedsiębiorców z branży i jej rozwój. Związek będzie też wspierał swoich członków w trudnym obszarze zmieniającej się legislacji, wynikającej m.in. z konieczności dostosowania do unijnych i lokalnych przepisów. Będzie także prowadził działania ułatwiające przedsiębiorstwom prowadzenie dochodowego, zrównoważonego i odpowiedzialnego biznesu, w tym budowanie postaw proekologicznych, zarówno wśród samych producentów, jak i odbiorców końcowych.

Rynek farb i klejów jest dość rozdrobniony (obie branże to prawie 200 producentów, a więc jest jeszcze wielu zrzeszania się), zatrudnia tysiące pracowników.  
– Pewną ułomnością polskiej branży jest działanie w pojedynkę – mówi Janusz Naglik, dyrektor zarządzający PZPFK. – Tam gdzie można wypracować wspólne rozwiązania problemów powinniśmy działać razem, na przykład przy promocji dobrych praktyk związanych z utylizacją odpadów po budowlanych czy profesjonalizacji technik malarskich. Ponadto obie branże stosują trudny, często niezrozumiały dla profesjonalisty, a tym bardziej dla zwykłego konsumenta  język, który często jest niespójny, gdyż ten sam opis cechy produktu może oznaczać coś innego. W interesie producentów jest lepsze komunikowanie się z klientami i zapewnienie, że wysoka jakość produktu poparta jest certyfikacją niezależnych instytucji.
W obszarze obniżenia kosztów prowadzenia działalności, związek już dzisiaj pomaga, chociażby poprzez oferowanie analiz prawnych czy rynkowych. Członkowie będą na bieżąco informowani o zmianach w prawie chemicznym, zarówno na poziomie krajowym, ma być ułatwiony dostęp do krajowych i europejskich badań rynkowych oraz know - how. Prezesem zarządu PZPFK jest Sławomir Majchrowki (z PPG), zaś Andrzej Ulfig (Selena) wiceprezesem. Siedziba związku jest w Warszawie. 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej