Ponad 2 miliardy złotych na infrastrukturę szkolnictwa wyższego z Programu Infrastruktura i Środowisko

2010-02-27 11:41

Podpisaniem 24 i 26 lutego 2010 r. dwóch ostatnich umów z uczelniami na infrastrukturę naukową i dydaktyczną zakończono proces kontraktacji dla listy projektów indywidualnych w ramach XIII Priorytetu Infrastruktura szkolnictwa wyższego, Programu Infrastruktura i Środowisko.

Prawie 65 mln zł otrzyma Politechnika Gdańska na realizację projektu Centrum Nanotechnologii Politechniki Gdańskiej. Akademia Medyczna im. Piastów Śląskich we Wrocławiu na realizację projektu "Budowa i wyposażenie Zintegrowanego Centrum Edukacji i Innowacji Wydziału Farmaceutycznego Akademii Medycznej we Wrocławiu" uzyska dofinansowanie w wysokości ponad 79 mln zł.

Wsparcie przeznaczone jest na rozwój i unowocześnienie infrastruktury służącej prowadzeniu działalności dydaktycznej, rozwojowej oraz naukowo-badawczej uczelni. Uczelnie dzięki dofinansowaniu mogą rozszerzyć swoją ofertę o kompleksowe, wysokospecjalistyczne usługi w zakresie kierunków priorytetowych. W 2010 r. wszystkie projekty wejdą w fazę realizacji.

Tym samym kończy się proces podpisywania umów z 26 podmiotami z listy projektów indywidualnych w XIII priorytecie Infrastruktura szkolnictwa wyższego, Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość dofinansowania we wszystkich umowach zawartych w trybie indywidualnym wynosi prawie 1,8 mld zł, z czego wysokość dofinansowania ze środków Europekskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to kwota ponad 1,52 mld zł. Łącznie, wartość dofinansowania wszystkich projektów, zarówno w trybie indywidualnym, jak i konkursowym wynosi około 2,15 mld zł, co oznacza, iż zakontraktowano ponad 90% alokacji dostępnej dla sektora szkolnictwa wyższego w ramach XIII priorytetu Infrastruktura szkolnictwa wyższego. Stawia to Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w pozycji lidera w kontraktacji środków pośród sześciu sektorów Programu Infrastruktura i Środowisko.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej