Polsko-francuskie randez-vous

2007-05-21 15:59

W strukturze krajowego eksportu do Francji produkty przemysłu meblarskiego i drzewnego zajmują czołowe miejsce. Jednocześnie analiza francuskiego importu wskazuje na duże możliwości dla polskich producentów. Perspektywom współpracy między dwoma krajami poświęcone były IV Targi Francusko-Polskie, które odbyły się 17 listopada pod hasłem "Francuskiego Stylu Życia".

Imprezę już po raz czwarty zorganizowała działająca w Polsce od 1994 roku Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa (CCIFP). Formuła targów ewoluuje wraz z rozwojem rynku i tendencji, które kształtują międzynarodowe spotkania przedsiębiorców. Ze względu na wysoki wzrost rynku mieszkaniowego w Polsce i silną dynamikę wymiany pomiędzy krajami w sektorze mebli, drewna, metali nieszlachetnych przedsiębiorcy mogli się dowiedzieć, jakie stoją przed nimi możliwości, jak wykorzystać potencjał całego segmentu rynku. W strukturze polskiego eksportu do Francji to właśnie meble i produkty przemysłu drzewnego zajmują czołowe miejsca. Również analiza francuskiego importu wskazuje na duże możliwości dla polskich producentów.

Patricia Keltner ze Stowarzyszenia Agentów Handlowych oraz Magdalena Tran-Van, dyrektor generalny CCIFP podczas prezentacji dla przedsiębiorców.

Działo się...

Dzień francusko-polski nie należał do spokojnych. Poranna konferencja pod wspólnym tytułem "Kierunek Francja" była znakomitą okazją dla przedsiębiorców do spotkania się z ekspertami rynku francuskiego, a także z przedstawicielką Stowarzyszenia Agentów Handlowych - Patricią Keltner - która zaprezentowała konkretne rozwiązania dla polskiego eksportu i dystrybucji polskich towarów we Francji. Po południu uroczystego otwarcia Targów dla szerokiej publiczności dokonali Ambasador Francji w Polsce Pierre Ménat oraz Prezes Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce Jean-Marc Vignolles.

W części popołudniowej odbyła się także debata na temat francuskiej wizji architektury z udziałem Stanisława Fiszera, znakomitego polskiego architekta, który od lat tworzy zarówno we Francji, jak i w Polsce, Jean-François Denier'a, francuskiego architekta młodego pokolenia pracującego od 15 lat w Polsce oraz Lecha Kłosiewicza, profesora Zakładu Architektury i Sztuki Współczesnej na Politechnice Warszawskiej. Niezaprzeczalnie wizja architektury związana jest z miejscem i z warunkami, w których architekt może tworzyć i realizować swoje wizje. Podkreślono niezwykle ważną rolę postulatów zrównoważonego rozwoju, a także czynnika wysokiej jakości środowiskowej projektów, który odgrywa decydującą rolę w ocenie prac akceptowanych do realizacji we Francji.

Poczuć smak Francji

Tematyka tegorocznych Targów była nie tylko odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku, ale również na przeobrażenia w zachowaniach i oczekiwaniach polskich konsumentów, którzy przy podnoszącym się poziomie życia chcą upiększać swoje otoczenie. Podczas pokazów i degustacji zwiedzający mogli zobaczyć, jak ważne miejsce we Francuskim Stylu Życia zajmuje celebrowanie posiłków, a co za tym idzie sztuka stołu, kuchnia, kultura wina, rytuał picia kawy. We francuskim wydaniu mamy do czynienia z celebrowaniem codzienności, w którym każdy szczegół i każdy gest urastają do rangi sztuki.

W Centrum Wystawienniczym Blue City znalazły się nie tylko firmy bezpośrednio związane z dekoracją i wyposażeniem wnętrz lub budownictwem. W targach wzięły również udział firmy reprezentujące sektory towarzyszące, przede wszystkim usługi: transport, logistykę, usługi finansowe, ubezpieczeniowe. Wspólne stoisko zaprezentowały także małe i średnie przedsiębiorstwa francuskie i polskie - Esprit PME, potwierdzając w ten sposób ducha solidarności i skuteczności wspólnie podejmowanych działań.

Targi francusko-polskie to przede wszystkim doroczne rendez-vous biznesu, spotkanie przedsiębiorców z Polski i Francji. Stanowi dobrą okazję nie tylko do nawiązania kontaktów, ale przede wszystkim do zapoznania się  z odmiennymi praktykami i rozwiązaniami dla inwestorów, ekspertów, doradców i osób decyzyjnych z obydwóch krajów.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany