Polsko-francuskie randez-vous

2007-05-21 15:59

W strukturze krajowego eksportu do Francji produkty przemysłu meblarskiego i drzewnego zajmują czołowe miejsce. Jednocześnie analiza francuskiego importu wskazuje na duże możliwości dla polskich producentów. Perspektywom współpracy między dwoma krajami poświęcone były IV Targi Francusko-Polskie, które odbyły się 17 listopada pod hasłem "Francuskiego Stylu Życia".

Imprezę już po raz czwarty zorganizowała działająca w Polsce od 1994 roku Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa (CCIFP). Formuła targów ewoluuje wraz z rozwojem rynku i tendencji, które kształtują międzynarodowe spotkania przedsiębiorców. Ze względu na wysoki wzrost rynku mieszkaniowego w Polsce i silną dynamikę wymiany pomiędzy krajami w sektorze mebli, drewna, metali nieszlachetnych przedsiębiorcy mogli się dowiedzieć, jakie stoją przed nimi możliwości, jak wykorzystać potencjał całego segmentu rynku. W strukturze polskiego eksportu do Francji to właśnie meble i produkty przemysłu drzewnego zajmują czołowe miejsca. Również analiza francuskiego importu wskazuje na duże możliwości dla polskich producentów.

Patricia Keltner ze Stowarzyszenia Agentów Handlowych oraz Magdalena Tran-Van, dyrektor generalny CCIFP podczas prezentacji dla przedsiębiorców.

Działo się...

Dzień francusko-polski nie należał do spokojnych. Poranna konferencja pod wspólnym tytułem "Kierunek Francja" była znakomitą okazją dla przedsiębiorców do spotkania się z ekspertami rynku francuskiego, a także z przedstawicielką Stowarzyszenia Agentów Handlowych - Patricią Keltner - która zaprezentowała konkretne rozwiązania dla polskiego eksportu i dystrybucji polskich towarów we Francji. Po południu uroczystego otwarcia Targów dla szerokiej publiczności dokonali Ambasador Francji w Polsce Pierre Ménat oraz Prezes Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce Jean-Marc Vignolles.

W części popołudniowej odbyła się także debata na temat francuskiej wizji architektury z udziałem Stanisława Fiszera, znakomitego polskiego architekta, który od lat tworzy zarówno we Francji, jak i w Polsce, Jean-François Denier'a, francuskiego architekta młodego pokolenia pracującego od 15 lat w Polsce oraz Lecha Kłosiewicza, profesora Zakładu Architektury i Sztuki Współczesnej na Politechnice Warszawskiej. Niezaprzeczalnie wizja architektury związana jest z miejscem i z warunkami, w których architekt może tworzyć i realizować swoje wizje. Podkreślono niezwykle ważną rolę postulatów zrównoważonego rozwoju, a także czynnika wysokiej jakości środowiskowej projektów, który odgrywa decydującą rolę w ocenie prac akceptowanych do realizacji we Francji.

Poczuć smak Francji

Tematyka tegorocznych Targów była nie tylko odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku, ale również na przeobrażenia w zachowaniach i oczekiwaniach polskich konsumentów, którzy przy podnoszącym się poziomie życia chcą upiększać swoje otoczenie. Podczas pokazów i degustacji zwiedzający mogli zobaczyć, jak ważne miejsce we Francuskim Stylu Życia zajmuje celebrowanie posiłków, a co za tym idzie sztuka stołu, kuchnia, kultura wina, rytuał picia kawy. We francuskim wydaniu mamy do czynienia z celebrowaniem codzienności, w którym każdy szczegół i każdy gest urastają do rangi sztuki.

W Centrum Wystawienniczym Blue City znalazły się nie tylko firmy bezpośrednio związane z dekoracją i wyposażeniem wnętrz lub budownictwem. W targach wzięły również udział firmy reprezentujące sektory towarzyszące, przede wszystkim usługi: transport, logistykę, usługi finansowe, ubezpieczeniowe. Wspólne stoisko zaprezentowały także małe i średnie przedsiębiorstwa francuskie i polskie - Esprit PME, potwierdzając w ten sposób ducha solidarności i skuteczności wspólnie podejmowanych działań.

Targi francusko-polskie to przede wszystkim doroczne rendez-vous biznesu, spotkanie przedsiębiorców z Polski i Francji. Stanowi dobrą okazję nie tylko do nawiązania kontaktów, ale przede wszystkim do zapoznania się  z odmiennymi praktykami i rozwiązaniami dla inwestorów, ekspertów, doradców i osób decyzyjnych z obydwóch krajów.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej