Od kompetencji pracownika do konkurencyjności firmy

2008-06-16 13:31

Uniwersytet, stworzony przez Skanską, jest wyjątkowy. Do grona studentów zaliczyć należy brygadzistów, głównych specjalistów, kierowników, inżynierów, koordynatorów, menedżerów i dyrektorów oddziałów. Cykl szkoleń, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, zakończy się 30 czerwca 2008 roku.

Projekt trwa od ponad dwóch lat. W tym czasie przeprowadzono 615 szkoleń, wzięło w nich udział około 2300 pracowników. Zajęcia odbywały się w jednostkach organizacyjnych firmy na terenie całej Polski. Dotyczyły m.in. negocjacji, sztuki prezentacji, motywowania, zarządzania przez cele, a także rozwoju umiejętności komunikacyjnych. Cel? Zwiększenie konkurencyjności firmy poprzez wzrost kompetencji i wiedzy pracowników. Uczestnicy chwalili sobie wyjątkową atmosferę zajęć, sposób ich prowadzenia, przydatność proponowanej tematyki w codziennej pracy.

Skanska zapłaciła za projekt 6,2 mln zł, przy czym 4 mln zł otrzymała z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do pozyskania pieniędzy, jak i przeprowadzenia szkoleń wykorzystała zaplecze firmy doradczej House of Skills.

Sondaże potwierdzają celowość podejmowanych działań: wśród firm, zatrudniających inżynierów, Skanska już po raz trzeci została uznana za najlepszą. Wygrała ostatni ranking "Firma dla Inżyniera" (rozstrzygnięcie konkursu miało miejsce w 2008 roku - przyp. red.), była też jego liderem w latach 2004 i 2003.

Foto: ITBC Communication Sp. z o.o

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany