Monitoring Rynku Budowlanego - sytuacja i prognozy budownictwa w Polsce

2011-11-02 12:17
Monitoring Rynku Budowlanego ASM
Autor: ASM Małgorzata Walczak, dyrektor generalna ASM, wita uczestników konferencji  

Już po raz czternasty ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku zorganizowało doroczną konferencję "Monitoring Rynku Budowlanego". Pierwsza jej część dotyczyła "Kondycji i przyszłości polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno - gospodarczej kraju", zaś druga poświęcona była "Nowoczesnej dystrybucji, komunikacji i sprzedaży w budownictwie".

Pierwszą sesję poprowadzili prelegenci z ASM. „Diagnozę branży - budownictwo polskie w świetle wskaźników makroekonomicznych oraz mierników rozwoju” przedstawiła Joanna Jarzębowska. Kolejnym prelegentem był Paweł Łuszcz, który wystąpił z prezentacją „Jak, gdzie i za ile budować, mieszkać, wynajmować, sprzedawać... Sektor mieszkaniowy i niemieszkalny – wczoraj, dziś i jutro." Następnie Marcin Gołębiowski miał wystąpienie zatytułowane "Rok 2012 – cywilizacyjny skok czy kolejny etap budowy infrastruktury w Polsce? Nowa perspektywa budżetowa UE dla budownictwa inżynieryjnego po EURO 2012". Dotyczyło ono kwestii niezwykle ważnych dla branży: stanu budownictwa drogowego, infrastruktury kolejowej, inwestycji w portach lotniczych, potrzeby inwestycyjnych w sektorze energetycznym oraz planowanych nakładów na projekty infrastrukturalne w nowym 7-letnim budżecie UE 2013-2020.

Monitoring Rynku Budowlanego ASM
Autor: ASM Uczestnicy panelu dyskusyjnego

Po przerwie rozpoczął się panel dyskusyjny zatytułowany "Zmiany i trendy zachodzące w obrębie dystrybucji materiałów budowlanych – czyli jak efektywnie wykorzystywać kanały sprzedaży produktów." Wzięli w nim udział: Jarosław Kryś i Tadeusz Pawlik z Grupy sieć budowlana.pl, Tomasz Zuzaniuk (3W Dystrybucja Budowlana), Cezary Seszuła (prezes Xella Polska), Zbigniew Nowak (Rockwool Polska) oraz Aleksandra Kirdzik (Bricomarche). Paneliści stwierdzili m.in., że rynek zmienia się w kierunku klienta indywidualnego. Jego obsługa tzw. stacjonarna musi być na coraz wyższym poziomie, a rynek będzie się coraz bardziej profesjonalizował.

Po zakończeniu panelu Joanna Florczak z ASM wygłosiła prezentację „Budowlańcy oglądają, czytają, słuchają, przeglądają – ale jakie kanały telewizyjne, czasopisma, stacje radiowe, strony internetowe?", która ukazała uczestnikom najskuteczniejsze kanały dotarcia do klientów, najbardziej opiniotwórcze i wiarygodne środki przekazu, wpływ reklamy na decyzje konsumenckie oraz rodzaje poszukiwanych informacji na temat branży.
O różnych mediach i ich wpływie na sektor budownictwa kontynuował Edgar Trzcieliński (Panelbudowlany.pl), który podjął kwestię mediów społecznościowych w branży budowlanej. Ostatnią prelegentką konferencji była Aleksandra Michnicka (Albedo Marketing), która podpowiadała „Jak przygotować program lojalnościowy w trudnych rynkowych czasach?"

Konferencja (odbyła się 27 października w Warszawie) miała dużą frekwencję. Dopisali przedstawiciele firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem oraz mediów. Honorowego patronatu udzielił jej Minister Infrastruktury.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej