Monitoring Rynku Budowlanego - sytuacja i prognozy budownictwa w Polsce

2011-11-02 12:17
Monitoring Rynku Budowlanego ASM
Autor: ASM Małgorzata Walczak, dyrektor generalna ASM, wita uczestników konferencji  

Już po raz czternasty ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku zorganizowało doroczną konferencję "Monitoring Rynku Budowlanego". Pierwsza jej część dotyczyła "Kondycji i przyszłości polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno - gospodarczej kraju", zaś druga poświęcona była "Nowoczesnej dystrybucji, komunikacji i sprzedaży w budownictwie".

Pierwszą sesję poprowadzili prelegenci z ASM. „Diagnozę branży - budownictwo polskie w świetle wskaźników makroekonomicznych oraz mierników rozwoju” przedstawiła Joanna Jarzębowska. Kolejnym prelegentem był Paweł Łuszcz, który wystąpił z prezentacją „Jak, gdzie i za ile budować, mieszkać, wynajmować, sprzedawać... Sektor mieszkaniowy i niemieszkalny – wczoraj, dziś i jutro." Następnie Marcin Gołębiowski miał wystąpienie zatytułowane "Rok 2012 – cywilizacyjny skok czy kolejny etap budowy infrastruktury w Polsce? Nowa perspektywa budżetowa UE dla budownictwa inżynieryjnego po EURO 2012". Dotyczyło ono kwestii niezwykle ważnych dla branży: stanu budownictwa drogowego, infrastruktury kolejowej, inwestycji w portach lotniczych, potrzeby inwestycyjnych w sektorze energetycznym oraz planowanych nakładów na projekty infrastrukturalne w nowym 7-letnim budżecie UE 2013-2020.

Monitoring Rynku Budowlanego ASM
Autor: ASM Uczestnicy panelu dyskusyjnego

Po przerwie rozpoczął się panel dyskusyjny zatytułowany "Zmiany i trendy zachodzące w obrębie dystrybucji materiałów budowlanych – czyli jak efektywnie wykorzystywać kanały sprzedaży produktów." Wzięli w nim udział: Jarosław Kryś i Tadeusz Pawlik z Grupy sieć budowlana.pl, Tomasz Zuzaniuk (3W Dystrybucja Budowlana), Cezary Seszuła (prezes Xella Polska), Zbigniew Nowak (Rockwool Polska) oraz Aleksandra Kirdzik (Bricomarche). Paneliści stwierdzili m.in., że rynek zmienia się w kierunku klienta indywidualnego. Jego obsługa tzw. stacjonarna musi być na coraz wyższym poziomie, a rynek będzie się coraz bardziej profesjonalizował.

Po zakończeniu panelu Joanna Florczak z ASM wygłosiła prezentację „Budowlańcy oglądają, czytają, słuchają, przeglądają – ale jakie kanały telewizyjne, czasopisma, stacje radiowe, strony internetowe?", która ukazała uczestnikom najskuteczniejsze kanały dotarcia do klientów, najbardziej opiniotwórcze i wiarygodne środki przekazu, wpływ reklamy na decyzje konsumenckie oraz rodzaje poszukiwanych informacji na temat branży.
O różnych mediach i ich wpływie na sektor budownictwa kontynuował Edgar Trzcieliński (Panelbudowlany.pl), który podjął kwestię mediów społecznościowych w branży budowlanej. Ostatnią prelegentką konferencji była Aleksandra Michnicka (Albedo Marketing), która podpowiadała „Jak przygotować program lojalnościowy w trudnych rynkowych czasach?"

Konferencja (odbyła się 27 października w Warszawie) miała dużą frekwencję. Dopisali przedstawiciele firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem oraz mediów. Honorowego patronatu udzielił jej Minister Infrastruktury.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Tekst sponsorowany

Czytaj więcej