Marki budowlane. Lepsze polskie czy zagraniczne? Superbrands 2013/2014
Wcale nie tak dawno temu, słaba oferta polskiego rynku oraz bylejakość, pokutowały opinią, że dobre to musi być zagraniczne. Ale dużo zmieniło się od tamtego czasu, również w markach związanych z budownictwem. Jak wykazały wyniki najnowszej edycji Superbrands, polskie firmy budowlane, deweloperzy i producenci materiałów budowlanych są cenieni na równi z markami zagranicznymi.
Organizacja Superbrands na rynku polskim przyznaje nagrody za najsilniejsze marki od 10 lat (w świecie organizacja działa od 20 lat). Wyniki Superbrands 2013/2014 wykazały, że konsumenci cenią nasze krajowe marki budowlane, mają też swoje ulubione zagraniczne. Przedsięwzięcie Superbrands polega na badaniu konsumentów, którym prezentuje się logotypy marek, z których mają wybrać te, które znają i poleciliby je innym. Lista najliczniej wskazywanych marek trafia następnie do ekspertów z Rady Marek Superbrands, którzy oceniają „wizerunkową siłę marki w odniesieniu do polskiego rynku”.
Laureatami Superbrands 2013/2014 w kategorii materiały budowlane zostały marki m.in. Ceresit, Kropelka, VELUX, Barlinek, Oknoplast, Cersanit, Dekoral, KOŁO, Opoczno, Dulux, Hammerite, Junkers, PORTA, Blachy Pruszyński, Jedynka, Kronopol, MAGNAT, Nobiles, Oknoplast, Paradyż, Śnieżka, ATLAS i GERDA. Niektórym markom przyznano także dodatkowe tytuły Created in Poland Superbrands (tytuł Created in Poland otrzymują marki z polskim rodowodem, których strategię wypracowali polscy specjaliści).
W kategorii firm budowlanych i nieruchomości mocno stoją polskie marki: Budimex, Home Broker, Mostostal Warszawa i Skanska.