Kto stoi za Programem Edukacyjnym PR w Budownictwie?
Branża budowlana, jak pokazują najnowsze raporty i próby podejmowane przez poszczególne firmy, zaczyna interesować się i doceniać potęgę Internetu. Medium to nie służy wyłącznie do pozyskiwania informacji, ale coraz częściej staje się płaszczyzną, na której przedsiębiorstwa nawiązują kontakt z klientami.
Aby podnieść poziom merytoryczny działań poszczególnych firm i odpowiedzieć na zapotrzebowanie na szkolenia o tej tematyce, powstał Program Edukacyjny PR w Budownictwie, tak aby małe i średnie przedsiębiorstwa mogły samodzielnie tworzyć swój wizerunek w mediach.
- W firmach branży budowlanej stale wzrasta świadomość możliwości i dostępnych narzędzi w ramach usług PR. Dla przedsiębiorców public relations przestaje sprowadzać się do płatnego artykułu sponsorowanego. Działania komunikacyjne umożliwiają przedsiębiorcom osiągnięcie przewagi nad firmami posiadającymi podobny asortyment, ale nie dbającymi o swój wizerunek – mówi Wiktor Kammer, szef agencji Times Square Public Relations specjalizującej się w obsłudze firm z branży budowlanej i wnętrzarskiej.
Pomysłodawcami cyklu szkoleń byli członkowie agencji Times Square Public Relations, którzy zaprosili do współpracy najstarszą organizację samorządu gospodarczego, Polska Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa. Obie organizacje dostrzegły zapotrzebowania branży. Doskonale zdawały sobie sprawę, że wizerunek staje się coraz ważniejszy w tym sektorze. Czas spowolnienia gospodarczego, odczuwalnego w budownictwie i kurczącego się rynku, a także podobieństwo oferowanych usług i asortymentów sprawia, że wizerunek firmy stanowi wartością dodaną, która może zadecydować o uzyskaniu kontraktu lub zlecenia.
- PR i marketing są potrzebnymi narzędziami w branży budowlanej– wyjaśnia Paweł Babij, Wiceprezes Polskiej Izby Przemysłowo - Handlowej Budownictwa. Są potrzebne z uwagi na to, że jest to bardzo złożona dziedzina życia gospodarczego, dziedzina życia, w której nie zawsze oczekiwania klientów, inwestorów i przepisy prawne spotykają się ze sobą. PR oczywiście tego nie rozwiąże, ale może przywiązać do marki. Sprawi, że klient będzie mieć większe zaufanie do całego procesu inwestycyjnego. To są te trzy elementy, które stanowią o dobrym public relations między rynkiem a inwestorem, wykonawcą a sprzedawcą – objaśnia Wiceprezes Polskiej Izby Przemysłowo - Handlowej Budownictwa.
Program Edukacyjny PR w Budownictwie skierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw. Do właścicieli, pracowników działu marketingu, do ludzi zajmujących się na co dzień sprzedażą i promocją firmy wśród potencjalnych klientów.
- Program seminariów został tak pomyślany, by każdy uczestnik po odbyciu szkolenia mógł samodzielnie kontaktować się z mediami. By potrafił odpowiednio dobierać, segregować informacje potrzebne prasie – mówi Wiktor Kammer.
Program Edukacyjny PR w Budownictwie ma pomóc branży budowlanej skorzystać z technik i nowych kanałów dystrybucji swoich usług i produktów. Ma pomóc kontaktować się z mediami i skutecznie i trwale przywiązywać klientów do marki.