Kraków: Budimex dokończy budowę Centrum Kongresowego
Konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman złożyło najbardziej korzystną propozycję w postępowaniu przetargowym, na dokończenie budowy Centrum Kongresowego (tzw. Rondo Grunwaldzkie) w Krakowie. Wybrana propozycja opiewa na kwotę 317,3 mln złotych brutto i jest niższa od tej, jaką wstępnie władze miasta przeznaczyły na inwestycję. Obiekt ma zostać oddany do użytku jesienią 2014 roku.
Polsko-hiszpańskie konsorcjum: Budimex i Ferrovial Agroman wygrało przetarg na realizację drugiego - ostatniego etapu budowy Centrum Kongresowego (tzw. Rondo Grunwaldzkie) w Krakowie. Zaproponowana przez spółki kwota na realizację inwestycji wynosi 317 mln 332 tys. złotych brutto.
Uzyskana w przetargu kwota jest niższa od tej, jaką miasto zarezerwowało wstępnie w swoim budżecie.
Władze miasta przeznaczyły na realizację 345 mln zł brutto, z czego 76 mln złotych pochodzi z unijnego dofinansowania.
Konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman ma 35 miesięcy na zrealizowanie budowy.
Centrum Kongresowe w Krakowie
Krakowskie Centurm Kongresowe zlokalizowane będzie u zbiegu ulic Konopnickiej i Monte Cassino. Obiekt będzie spełniał funkcję kongresowo-koncertową oraz wymogi międzynarodowych organizacji kongresowych.
Poandto, Centrum Kongresowe sprosta najwyższym standardom akustyki i mechaniki widowiskowej. Powierzchnia użytkowa obiektu wynosić będzie ok. 37 015 m 2, w tym:
- sala audytoryjna do 2092 miejsc na widowni - w układzie z estradą
- sala główna centrum pomieści 600 osób na widowni,
- sala kameralna/wielofunkcyjna - 300 miejsc na widowni,
- zespół sal konferencyjnych o powierzchni ok. 500 m 2,
- sala wielofunkcyjna – wystawowa o powierzchni ok. 400 m 2.
Autor: UM Kraków
Centrum Kongresowe - foyer
W kondygnacji podziemnej obiektu, zostanie wybudowany parking na ok. 350 samochodów, zespół pomieszczeń związanych z foyer, szatnia oraz zaplecze magazynowo-techniczne i sanitarne, zaplecze gastronomiczne i komercyjne.
Wraz z realizacją zostanie przebudowane Rondo Grunwaldzkie włącznie z pobliskim układem drogowym. Wybudowane zostaną także nowe ulice oraz kilka mniejszych z parkingami naziemnymi i placem dla wozów transmisyjnych.
Starą pętlę dla autobusów i mikrobusów przy ulicy Monte Cassino i Konopnickiej, zastąpi nowy terminal. Za projekt architektoniczny Centrum Kongresowego, odpowiada wyłoniony na drodze międzynarodowego konkursu - zespół projektowy - K.Ingarden, J.Ewý Architekci Sp. zo.o. oraz Arata Isozaki & Associates z Tokyo.