Kontrakt na Most Grota-Roweckiego dla Czechów

2013-07-19 17:29
Most Grota-Roweckiego
Autor: MTBiGM Most Grota-Roweckiego przebuduje czeska firma Metrostav

Przetarg na przebudowę warszawskiego Mostu Grota-Roweckiego wzbudzał duże zainteresowanie, bo to na te czasy jedna z bardziej intratnych inwestycji drogowych. To był ze względu na procedury ciekawy przetarg, chociaż przedłużyło to podpisanie umowy przez GDDKiA z ostatecznym generalnym wykonawcą. 

Ostatecznie GDDKiA podpisała umowę z czeską firmą Metrostav (wcześniej pojawiła się w Polsce na kilku odcinkach autostrad, była też podwykonawcą Erbudu i wykonała „feralny” pas startowy lotniska Modlin – red.), która w przetargu za remont i przebudowę części Trasy Armii Krajowej oraz Mostu Grota–Roweckiego w Warszawie zaoferowała 796 304 041 zł. Ale Metrostav nie od razu został generalnym wykonawcą tej inwestycji. Najpierw - kwotą 544 498 624 zł -przetarg wygrało konsorcjum z firmą Astaldi (buduje warszawskie metro), ale Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) uznała wniosek Metrostavu, że jest to istotnie rażąco niska cena i przetargu wygrać nie może. A zatem GDDKiA wybrała ofertę kolejnej firmy, czyli Metrostavu. Z kolei tę decyzję zaskarżyła firma Mota-Engil (w konkurencji ofert była na czwartym miejscu -  897 022 196 zł), że oferta Czechów nie jest zgodna ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. Jednak w tym przypadku KIO wniosku nie uznała za zasadny. Warto jeszcze dodać, że do tego przetargu GDDKiA zaprosiła 20 wykonawców, zaś ostateczna rozgrywka odbyła się między sześcioma konsorcajmi (było wśród też konsorcjum Budimex SA i Ferrovial Agroman SA, które za Most Grota chciało 1 781 681 555 zł).

Umowa z firmą Metrostav została podpisana 18 lipca 2013. Na realizację inwestycji wykonawca ma 27 miesięcy z okresami zimowymi włącznie, czyli nowy most powinien być gotowy na jesieni 2015. Długość przebudowywanego odcinka Trasy AK i Mostu Grota ma blisko 5 km. Zostaną w ramach tej inwestycji przebudowane m.in. węzły Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, most zostanie poszerzony do układu: po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i dwa razy po trzy pasy dla ruchu lokalnego w każdą stronę.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej