Drogowa Trasa Średnicowa na Śląsku. Przetarg na roboty budowlane ogłoszony

2012-03-14 16:00
Roboty drogowe
Autor: GDDKiA Roboty drogowe

Na Śląsku pomiędzy Zabrzem, a Gliwicami zostanie wybudowana Drogowa Trasa Średnicowa. Inwestor, spółka DTŚ ogłosił przetarg na roboty budowlane w ramach pierwszego etapu budowy. Firmy, które są zainteresowane przetargiem, mogą składać propozycje do 25 kwietnia.

Na Śląsku rozpoczęły się przygotowania do realizacji budowy trzypasmowej arterii komunikacyjnej miasta.
Pomiędzy Zabrzem, a Gliwicami zostanie wybudowana Drogowa Trasa Średnicowa (DTŚ), która skomunikuje sześć miast.

Inwestor przedsięwzięcia, spółka DTŚ ogłosiła 14 marca, przetarg na roboty budowlane w ramach inwestycji.

Przetrag na roboty budowlane - szczegóły

Podmioty, które są zainteresowane przetargiem, mogą składać propozycje do 25 kwietnia.

Drogowa Trasa Średnicowa - opis inwestycji

Droga Trasa Średnicowa (DTŚ) pobiegnie na południe od osiedla Żeromskiego w dzielnicy Sośnica i przez teren giełdy samochodowej. Roboty budowlane obejmą wybudowanie dwóch węzłów typu koniczyna - przy autostradzie A1 i typu półkoniczyna - przy ul. Kujawskiej. Dotychczas w ramach zadania zaprojektowano łącznie pięć wiaduktów: nad torami PKP, nad ul. Wschodnią, nad autostradą A1 oraz nad rzeką Kłodnicą, nad ul. Błonie oraz nad ul. Kujawską. "Średnicówka" będzie bezkolizyjną trasą, która będzie przebiegać od granicy Zabrza do węzła z autostrada A1 - trzypasmowa z pasem awaryjnym, od węzła autostradowego do węzła z ul. Kujawską - trzypasmowa, a od węzła z ul. Kujawską do ul. Baildona - dwupasmowa.

Drogowa Trasa Średnicowa (DTŚ) jest najważniejszą, obok ukończonego już odcinka autostrady A4, inwestycją drogową na Śląsku, która od Katowic do Gliwic skomunikuje łącznie sześć miast, obsługując tym samym ruch lokalny.Inwestycja będzie finansowana z budżet państwa z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego - 160 mln euro, a 75 mln euro to dotacje z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego 2007-2013.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej