BUDMA 2017. Czy warto walczyć o Złote Medale MTP?

2017-02-08 13:40
zloty medal budma
Autor: Adam Rotter, www.adamrotter.pl

Co roku o Złoty Medal BUDMY ubiega się blisko 500 produktów. W tym roku medalistami zostało 26 z nich. Nie jest więc łatwo. Jakie korzyści z tej nagrody mają producenci materiałów budowlanych, czy są one wymierne? Sprawdziliśmy u źródła.

Jakie produkty mogą się ubiegać o Złoty Medal MTP?

Firma, która chce się ubiegać o Złoty Medal dla swojego produktu zobligowana jest do jego prezentacji na targach BUDMA. Ma to być produkt innowacyjny i unikatowy w swojej klasie. Ponadto musi być wykonany z najlepszej jakości materiałów i wyprodukowany w oparciu o najnowsze technologie. Brane są pod uwagę również: funkcjonalność i użyteczność rozwiązania, jego oddziaływania na środowisko, ekonomiczność eksploatacji, a także estetyka wykonania. Te wszystkie kryteria ocenia Sąd Konkursowy (powoływany przez prezesa zarządu MTP) - zespół ekspertów ze stowarzyszeń branżowych, środowisk naukowych, architektów, itp.
Udział w konkursie jest płatny, a jego kosztu to w przybliżeniu 1900 zł.

Złote medale BUDMY 2017

 

Jakie korzyści, zdaniem organizatora, dają Złote Medale MTP?

Od 2012 roku jury ogłasza wyniki na minimum miesiąc przed wydarzeniem targowym (wcześniej laureatów ogłaszano najczęsciej w pierwszym dniu targów). Taka formuła konkursu daje producentom wyróżnionych produktów możliwość wcześniejszego przygotowania kampanii promocyjnych i wykorzystania wizerunku Złotego Medalu w różnego typu materiałach marketingowych. Logotyp Zotego Medalu, którym sygnowany jest produkt, wpływa z kolei na zainteresowanie oraz decyzje zakupowe odwiedzających targi, inwestorów czy wykonawców. Wraz z wyróżnieniem zwiększa się rozpoznawalność produktu i samej marki. Złotych Medalistów BUDMY chętnie opisują media branżowe, co również wpływa na promocję.

medal MTP
Autor: MTP Medal MTP sprzed 2012 odlany z brązu

Krótka historia Złotych Medali 

Organizowany corocznie konkurs o Złoty Medal MTP zapoczątkowano w 1979 roku,  podczas Międzynarodowych targów Poznańskich, choć jego tradycja sięga jeszcze okresu międzywojennego. Został on ustanowiony decyzją Ministra Handlu Zagranicznego i prezesa zarządu Naczelnej Organizacji Technicznej. Medal, zaprojektowany przez rzeźbiarkę Annę Krzymańską, stał się cenioną nagrodą dla wystawców krajowych i zagranicznych, symbolem jakości i innowacyjności. Projekt targowego medalu artystka stworzyła właśnie na wzór medali z okresu dwudziestolecia międzywojennego, składającego się z awersu i rewersu. W drugiej połowie lat 80. zaczęto organizować konkursy o Złoty Medal MTP także podczas targów specjalistycznych. Lata 90. przyniosły organizację kolejnych konkursów i powstanie nowych medali, projektu zresztą tej samej rzeźbiarki. Awers pozostawał ten sam dla wszystkich targów. Znajdował się na niej symbol Międzynarodowych Tragów Poznańskich z charakterystyczną literą P wpisaną w glob oraz nazwą targów pisaną w języku francuskim – Foire Internationale de Poznan. Medal do roku 2012 był odlewany w brązie.

W roku 2012 Złoty Medal MTP poddano metamorfozie. Zmieniła się też formuła konkursu, medal zastąpiła statuetka a laureaci zyskali dodatkowe narzędzia promocji w postaci Pakietu Medalisty (profesjonalnych materiałów prasowych i ich promocja w mediach ogólnopolskich). W nowej formule zgłoszone produkty już na miesiąc przed targami podlegają ocenie ekspertów zasiadających w sądzie konkursowym. Następnie te wybrane przez ekspertów podlegają ocenie konsumentów, użytkowników, przedstawicieli branży. Mogą oni wybierać najlepsze ich zdaniem produkty w osobnym konkursie „Złoty Medal – Wybór Konsumentów", głosując m.in. przez internet. Tytuł „Złoty Medal - Wybór Konsumentów" jest przyznawany miesiąc po zakończeniu targów.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany