4 sierpnia PKP i Budimex podpisały umowę o sprzedaży należącego do PKP Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury (PNI). Zawarta umowa ma charakter warunkowy i obowiązuje od dnia podpisania.
Po zatwierdzeniu przez organy korporacyjne obu spółek oraz uzyskaniu zgody prezesa UOKiK dla Budimexu na koncentrację przedsiębiorstw, własność udziałów PNI przejdzie w posiadanie budowlanej spółki.
- To ważny krok w procesie prywatyzacji spółek Grupy PKP. Sprzedajemy na dobrych warunkach spółkę z dużym potencjałem rozwojowym i jestem przekonana, że trafia ona w naprawdę dobre ręce. - mówi Maria Wasiak, prezes zarządu PKP.
Zarząd Budimexu o przejęciu PNI
- Udało nam się sfinalizować rozmowy. Mamy do czynienia z sytuacją, w której obie strony są wygrane. Wynegocjowana kwota za takie przedsiębiorstwo jakim jest PNI jest w obecnych warunkach dobra dla sprzedającego i dla kupującego. Budimex powiększy się o spółkę wyspecjalizowaną w działalności w sektorze kolejowym, co było jednym z naszych celów strategicznych w perspektywie zmniejszenia się liczby kontraktów drogowych. Jestem przekonany, że na transakcji skorzysta zarówno Budimex jak i PNI.- komentuje Dariusz Blocher, prezes Budimexu.
Wartość nabytych udziałów opiewa na 225 016 573 złotych.
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury - zakres działalności
PNI jest czołową spółką budowlaną, która specjalizuje się w projektowaniu, budowie i modernizacji infrastruktury kolejowej na terenie kraju. Negocjacje miedzy PKP, a Budimexem trwały 4 miesiące.
W ramach zawartej umowy zarząd budowlanej spółki zobowiązał się do realizacji programu inwestycyjnego i umacniania konkurencyjnej pozycji firmy na rynku. Przypomnijmy, że 8 lipca Budimex podpisał pakiet gwarancji pracowniczych ze związkami zawodowymi działającymi w PNI.
Dokument gwarantuje zatrudnienie do końca 2016 roku oraz premię prywatyzacyjną w wysokości uzależnionej od stażu pracy.