Dla Grupy Saint-Gobain rok 2015 wyjątkowy

2015-12-17 10:15
Podróżujące pawilony Saint-Gobain
Autor: Saint-Gobain Podróżujący pawilon Saint-Gobain - „Słuchaj"

O zapowiedziach wyraźnie i trwale wzrostowego roku w budownictwie oraz obchodach znamienitego jubileuszu mówi François-Xavier Moser, prezes Saint-Gobain w Polsce, Rumunii i Bułgarii.

Rok 2015 był dla firmy Saint-Gobain szczególny - jubileusz 350-lecia. Jakie były najważniejsze wydarzenia związane z tą rocznicą?
- Rok 2015 był dla Grupy Saint-Gobain wyjątkowy. Obchodziliśmy 350. rocznicę założenia Saint-Gobain, którego dokonał Jean-Baptiste Colbert, minister finansów króla Ludwika XIV. Taka rocznica skłania do refleksji nad historią i zdobytymi doświadczeniami, ale także daje solidne podstawy do patrzenia z optymizmem w przyszłość. Szczególnie satysfakcjonujący jest fakt, że po raz kolejny, nieprzerwanie od pięciu lat, agencja Thomson Reuters zaliczyła nas do 100 najbardziej innowacyjnych firm na świecie. Z okazji 350-lecia istnienia Grupa Saint-Gobain przygotowała szereg wydarzeń dla pracowników, klientów, partnerów biznesowych oraz osób, które jeszcze nie poznały historii firmy, a mogą być nią zainteresowane. Wśród głównych atrakcji znalazły się m.in. Mobilne Pawilony Saint-Gobain i wirtualna wystawa “#SaintGobain350”. Mobilne Pawilony to cztery ogromne sześciany zbudowane z blisko 30 produktów oferowanych przez Grupę. Otrzymały one nazwy „Patrz” „Słuchaj”, „Baw się kolorami” i „Twórz”, a ich celem było zaprezentowanie naszych osiągnięć i doświadczenia w zakresie materiałów budowlanych, przy równoczesnym dostarczeniu zwiedzającym doznań artystycznych i sensorycznych. Z kolei wirtualna wystawa “#SaintGobain350” opowiada historię przemysłu przez pryzmat doświadczeń Saint-Gobain. Jest ona w całości dostępna w Internecie na stronie www.saint-gobain350years.com i obejmuje ponad 700 eksponatów. W zbiorze znalazły się archiwalne dokumenty, fotografie, filmy i inne przedmioty umiejscowione w przestrzeni dwu- i trzywymiarowej.

Ale mijający rok to nie tylko świętowanie, to przede wszystkim kolejny rok działalności. Jak on był dla firmy?
- Polska stanowi główną bazę rozwojową dla działalności Grupy w Europie Środkowo-Wschodniej. Saint-Gobain posiada w Polsce 25 fabryk, zatrudnia ponad 6000 pracowników, a silną pozycję rynkową budują tak znane marki jak: GLASS, SEKURIT, ISOVER, RIGIPS, WEBER, ECOPHON, PAM czy GLASSOLUTIONS. W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność naszą ambicją jest być wzorem do naśladowania w dziedzinie zrównoważonego budownictwa. Odzwierciedleniem tej filozofii Grupy i misji, jaką jest zapewnianie komfortu mieszkańcom domów budowanych przy wykorzystaniu naszych rozwiązań i produktów jest program Multi-Comfort. Obejmuje on całościową ofertę Saint-Gobain w obszarze zrównoważonego budownictwa i stanowi odpowiedź na kluczowe wyzwania naszych czasów: wzrost gospodarczy, oszczędność energii oraz ochronę środowiska. W 2015 roku w Zielonkach koło Warszawy otworzyliśmy już trzeci w Polsce modelowy dom w standardzie Multi-Comfort. Program wspiera powstawanie domów o niskim zużyciu energii, ale także promuje bezpieczeństwo, oszczędność energii, komfort termiczny i akustyczny, estetykę, a w skali globalnej przyczynia się wydatnie do rozwoju miast przyszłości. Najlepiej o jego potencjale świadczy fakt, że koszty budowy i eksploatacji budynków w standardzie Multi-Comfort mogą być niższe nawet o 37 proc. w porównaniu do tradycyjnych domów.
Warto też wspomnieć, że Grupa Saint-Gobain była oficjalnym partnerem paryskiego szczytu klimatycznego COP21, który jak już wiemy zakończył się przyjęciem porozumienia przez uczestniczących w nim przedstawicieli blisko 200 państw.

Czy polski rynek materiałów budowlanych różni się pod jakimś względem od innych?
- Przed polskim rynkiem materiałów budowlanych stoi ogromne wyzwanie w obszarze poprawy efektywności energetycznej budynków, która jest wciąż około 3 razy niższa niż w najbardziej rozwiniętych krajach europejskich. W tym kontekście warto pamiętać, że to właśnie budynki generują 40 proc. łącznego zużycia energii w państwach Unii Europejskiej. Odpowiedzią ze strony Saint-Gobain, jako światowego lidera na rynkach związanych z budownictwem, jest dostarczanie materiałów budowlanych oraz nowatorskich rozwiązań, które są przyjazne dla środowiska i efektywne energetycznie. Ponadto Grupa w trosce o pełne wykorzystanie potencjału aktualnych programów wsparcia efektywności energetycznej prowadzi działania mające na celu upowszechnienie wiedzy o najnowszych możliwościach finansowania termomodernizacji budynków.

Jakie firma ma prognozy na rok 2016?
- Jeżeli chodzi o prognozy dla budownictwa, to wyraźny wzrost nowych pozwoleń na budowę obserwowany w roku 2015 oraz zwiększająca się sprzedaż mieszkań z oferty deweloperskiej, pozwalają na optymizm dla rynku mieszkaniowego na rok 2016. Z kolei fundusze z nowej perspektywy unijnej będą animować rynek budownictwa publicznego i infrastruktury. W ocenie Grupy Saint-Gobain te i inne czynniki pozwalają sądzić, że przyszły rok w budownictwie będzie wyraźnie i trwale wzrostowy.

prezes saint gobain François-Xavier Moser
Autor: Saint-Gobain François-Xavier Moser, prezes Saint-Gobain Group
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej