
i

i
Z myślą o takich sytuacjach firma Hörmann opracowała nową garażową bramę RollMatic. To pierwsza na rynku rolowana brama garażowa, w której zastosowano mechanizm sprężyn naciągowych.
RollMatic standardowo wyposażona jest w napęd, który umożliwia obsługiwanie bramy pilotem bez wysiadania z samochodu.
Konstrukcja
Brama RollMatic zbudowana jest z pojedynczych segmentów nawijanych na wał, dzięki czemu, także przed garażem pozostaje dużo wolnego miejsca. Konstrukcja bramy opiera się na modelu sprawdzonym w bramach segmentowych: w bocznym kanale prowadzone są podwójne sprężyny naciągowe, które utrzymują ciężar aluminiowych segmentów i niezależnie od położenia bramy zapobiegają jej opadnięciu. To rozwiązanie chroni napęd bramy, który potrzebuje mniej siły do jej otwarcia. W razie awarii zasilania, bramę można z łatwością otworzyć ręcznie, bez uciążliwego posługiwania się korbą.
Bezpieczeństwo
RollMatic posiada mechanizm automatycznego rozłączania. Po napotkaniu na przeszkodę, natychmiast zatrzymuje on bramę, a następnie cofa, umożliwiając usunięcie przeszkody.
Brama RollMatic jest wyposażona w zintegrowane mechaniczne zabezpieczenie przed podważeniem. Przy zamkniętej bramie, połączony z napędem specjalny układ segmentów na wale nawijającym znacznie utrudnia jej podważenie. Istnieje ponadto możliwość instalacji dodatkowego zabezpieczenia przed włamaniem — alarmu akustycznego. Wówczas, gdy tylko zamocowany z boku czujnik zarejestruje podnoszenie bramy, uruchamiany jest sygnał alarmowy o natężeniu 110 decybeli.
Wyposażenie
Brama RollMatic dostarczana jest wraz napędem, który specjalnie dopasowano do jej konstrukcji. Montowany z boku wału nawijającego napęd jest kompatybilny z elementami wyposażenia dodatkowego, na przykład z pilotem HSD 2.
Nowa brama jest dostępna w dziewięciu barwach oraz z wykończeniem drewnopodobną okleiną typu Decograin: w kolorze Golden Oak i Rosewood.