Znane są oferty na projekt dworca w Radomiu
Polskie Koleje Państwowe SA dokonały otwarcia ofert w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy dworca kolejowego w Radomiu. Do przetargu zgłosiło się 8 firm z całej Polski.
Swoje oferty zgłosiły następujące firmy:
- Miejska pracownia projektowa Architekci Sp. z o.o. (z Mińska Mazowieckiego)
- Pracownia architektoniczna mgr. inż. arch. Cezary Furmanek (z Łodzi)
- Metropolis pracownia projektowa (ze Szczecina)
- PM Group Polska Sp. z o.o. (z Wrocławia)
- Wojciech Gęsiak Studio Architektoniczne (z Radomia)
- Sener Sp. z o.o. (z Warszawy)
- Paweł W. Graliński Arch Magic Associated Architects Sp. z o.o. (z Warszawy)
- A. T. Development Sp. z o.o. (z Warszawy).
Dworzec w Radomiu jest wśród 33 dworców, których remont będzie współfinansowany ze środków budżetu państwa.
Prace, które zostaną przeprowadzone na tym dworcu to m.in.:
- dostosowanie pomieszczeń dworca i otoczenia dla osób niepełnosprawnych
- budowa toalet dla podróżnych
- wymiana pokrycia dachowego
- wymiana okien i drzwi
- odnowienie tynków i okładzin ściennych
- naprawa konstrukcji stropów i sufitów
- naprawa izolacji poziomej i pionowej fundamentów
- drenaże i odwodnienia
- wymiana posadzek
- wymiana instalacji sanitarnych, elektrycznych, teletechnicznych.
Przebudowa dworca będzie prowadzona w uzgodnieniu z Konserwatorem Zabytków. Koszt całego remontu to ok. 12,7 mln zł.
Harmonogram inwestycji wygląda następująco:
- do końca stycznia 2010 - podpisanie umowy na wykonawcę dokumentacji projektowej
- przełom czerwca i lipca 2010 - wykonanie dokumentacji projektowej
- III kwartał 2010 - przetarg na wykonawstwo i nadzór inwestorski
- IV kwartał 2010 - rozpoczęcie robót
- grudzień 2011/styczeń 2012 - zakończenie prac.
Polskie Koleje Państwowe SA prowadzą w tej chwili proces inwestycyjny na prawie czterdziestu dworcach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski i w miastach o różnej wielkości. Jest to największa modernizacja polskich dworców kolejowych od 30 lat.
Do 2012 roku PKP SA wydadzą na ten cel fundusze o wartości ponad 670 mln złotych. Modernizacje finansowane są z następujących źródeł: fundusze Unii Europejskiej (236 mln złotych), fundusze budżetu państwa (353 mln złotych), fundusze własne PKP S.A. (102 mln złotych). Przez dwa lata PKP S.A. przygotowały niezbędną dokumentację, pozwolenia administracyjne, uzgodnienia z samorządami oraz finansowanie projektów. Prace budowlane w ramach tego programu na pierwszych dworcach rozpoczną się w pierwszej połowie 2010 roku.