Znane są oferty na projekt dworca w Radomiu

2009-12-21 16:21

Polskie Koleje Państwowe SA dokonały otwarcia ofert w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy dworca kolejowego w Radomiu. Do przetargu zgłosiło się 8 firm z całej Polski.

Swoje oferty zgłosiły następujące firmy:

  • Miejska pracownia projektowa Architekci Sp. z o.o. (z Mińska Mazowieckiego)
  • Pracownia architektoniczna mgr. inż. arch. Cezary Furmanek (z Łodzi)
  • Metropolis pracownia projektowa (ze Szczecina)
  • PM Group Polska Sp. z o.o. (z Wrocławia)
  • Wojciech Gęsiak Studio Architektoniczne (z Radomia)
  • Sener Sp. z o.o. (z Warszawy)
  • Paweł W. Graliński Arch Magic Associated Architects Sp. z o.o. (z Warszawy)
  • A. T. Development Sp. z o.o. (z Warszawy).


Dworzec w Radomiu jest wśród 33 dworców, których remont będzie współfinansowany ze środków budżetu państwa.

Prace, które zostaną przeprowadzone na tym dworcu to m.in.:
- dostosowanie pomieszczeń dworca i otoczenia dla osób niepełnosprawnych
- budowa toalet dla podróżnych
- wymiana pokrycia dachowego
- wymiana okien i drzwi
- odnowienie tynków i okładzin ściennych
- naprawa konstrukcji stropów i sufitów
- naprawa izolacji poziomej i pionowej fundamentów
- drenaże i odwodnienia
- wymiana posadzek
- wymiana instalacji sanitarnych, elektrycznych, teletechnicznych. 

Przebudowa dworca będzie prowadzona w uzgodnieniu z Konserwatorem Zabytków. Koszt całego remontu to ok. 12,7 mln zł.

Harmonogram inwestycji wygląda następująco:
- do końca stycznia 2010 - podpisanie umowy na wykonawcę dokumentacji projektowej
- przełom czerwca i lipca 2010 - wykonanie dokumentacji projektowej
- III kwartał 2010 - przetarg na wykonawstwo i nadzór inwestorski
- IV kwartał 2010 - rozpoczęcie robót
- grudzień 2011/styczeń 2012 - zakończenie prac. 

Polskie Koleje Państwowe SA prowadzą w tej chwili proces inwestycyjny na prawie czterdziestu dworcach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski i w miastach o różnej wielkości. Jest to największa modernizacja polskich dworców kolejowych od 30 lat.
Do 2012 roku PKP SA wydadzą na ten cel fundusze o wartości ponad 670 mln złotych. Modernizacje finansowane są z następujących źródeł: fundusze Unii Europejskiej (236 mln złotych), fundusze budżetu państwa (353 mln złotych), fundusze własne PKP S.A. (102 mln złotych). Przez dwa lata PKP S.A. przygotowały niezbędną dokumentację, pozwolenia administracyjne, uzgodnienia z samorządami oraz finansowanie projektów. Prace budowlane w ramach tego programu na pierwszych dworcach rozpoczną się w pierwszej połowie 2010 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej