Z Zittau do Hradka przez Polskę?
Pod koniec marca 2004 roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie udzielenia zgody na podpisanie umowy między Rzeczpospolitą Polską, Republiką Czeską i Republiką Federalną Niemiec o budowie drogi, która ma połączyć Zittau (RFN) z Hradkiem (Czechy). Przeciw budowie polskiego odcinka tego połączenia zaprotestowali jednak posłowie z sejmowej komisji infrastruktury.
4,5-kilometrowy odcinek tej drogi miałby przebiegać przez terytorium Polski w Euroregionie Nysa. Przeciw budowie polskiego odcinka tego połączenia zaprotestowali jednak posłowie z sejmowej komisji infrastruktury i przedstawili projekt uchwały, według którego Sejm miałby wezwać rząd do uchylenia uchwały rządowej zezwalającej na podpisanie umowy. Posłowie argumentowali, że budowa tej drogi nie jest zgodna z interesem naszego kraju i może zaszkodzić portom w Szczecinie i Świnoujściu (nowa droga połączy porty niemieckie z południem Europy). Stwierdzili także, że tak krótki odcinek nie przyniesie istotnych korzyści dla regionu. Innego zdania byli jednak przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i lokalne władze, według których inwestycja (finansowana w całości przez Niemców i Czechów) wpłynie na gospodarczą aktywizację Euroregionu Nysa.