Trwa budowa południowej lubuskiej autostrady
Wzdłuż najważniejszej na południu regionu drogi pojawi się prawie 100 km. stalowych barier ochronnych oraz ok. 25 km. osłon przeciwolśnieniowych.
Droga krajowa nr 18 łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Drogę, która biegnie przez południe woj. lubuskiego zaprojektowali Niemcy jeszcze w latach 30 XX wieku. To fragment transeuropejskiego korytarza na Ukrainę, Słowację, południową Polskę, Drezno i Berlin.
Prace budowlane na przyszłej autostradzie trwają praktycznie siedem dni w tygodniu. Obok drogi krajowej nr 18 trwa dobudowywanie nowej jezdni północnej. Przygotowano już wykopy, wykonano zbrojenie pod wiadukty. Inwestycja jest prowadzona jednocześnie na czterech odcinkach, co znacznie przyspieszy termin jej zakończenia. Odcinek od Olszyny do Królowa i od Żar do Iłowej buduje firma Skanska Polska. Natomiast odcinek od Królowa do Żar firma Max Bogl Bauunternehmung. Czwarty odcinek od Iłowej do Golnic, który przebiega w znacznej części przez tereny woj. dolnośląskiego, buduje Walter- Heilit Verkehrswegebau. Pierwszy odcinek ma być wykonany w lutym 2006 r., natomiast reszta prac ma być zakończona w sierpniu 2006. Całkowity koszt wynosi 70,2 mln euro, z czego 52,6 mln euro to pieniadze z unijnego funduszu ISPA.
Budowa nie ogranicza się do jezdni. Zostaną przebudowane linie energetyczne i wodociągi. Powstaną nowe mosty, 28 wiadukty i tzw. miejsca obsługi dla podróżnych. Drogowcy wykonają również podziemne przejścia dla zwierząt. Wzdłuż drogi pojawi się prawie 100 km. stalowych barier ochronnych oraz ok. 25 km. osłon przeciwolśnieniowych. Nowością będą znaki wibroakustyczne, m. in. tzw. "kocie oczka", ostrzegające kierowcę w momencie najechania na krawędź linii. Autostrada ma powstać do 2009 r.