Tramwaj na Kasprzaka – budowa niebawem się skończy. Duże zmiany dla kierowców na skrzyżowaniu Wolskiej, Elekcyjnej i Ordona
Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Budowa tramwaju na Kasprzaka w listopadzie 2023
Budowa tramwaju na Kasprzaka jest już bardzo zaawansowana. Nowy tramwaj na Woli poprawi skomunikowanie m.in. Odolan i Bemowa. Dla kierowców ważną zmianą na plus jest częściowe otwarcie od 27.11 skrzyżowania ulic Ordona, Elekcyjnej i Wolskiej. Zobacz zdjęcia z przebiegu prac.
Spis treści
- Tramwaj na Kasprzaka – co to za inwestycja?
- Tramwaj na Kasprzaka – trasa
- Tramwaj na Kasprzaka – aktualności z budowy
- Kiedy koniec budowy tramwaju na Kasprzaka?
Tramwaj na Kasprzaka – co to za inwestycja?
Tramwaj na Kasprzaka to jedna z toczących się właśnie inwestycji tramwajowych w Warszawie. Nowa linia tramwajowa zapewni wygodny transport szynowy dla coraz szybciej zabudowującej się części Woli, jaką są Odolany, a do tego ułatwi podróże z Bemowa do centrum. Projekt obejmuje:
- budowę i przebudowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej,
- dostawę tablic systemu informacji pasażerskiej
- zakup 10 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych.
Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra M2 – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, a także do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Wszystkie nowe i zmodernizowane przystanki będą dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów i opiekunów z dziećmi w wózkach. Dodatkowym plusem będzie zielone torowisko. Warto dodać, że w przyszłości powstanie też kontynuacja trasy, czyli tramwaj Kasprzaka – Dworzec Zachodni.
Prace są prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km. Inwestycją zajmie się konsorcjum dwóch firm: Strabag i Strabag Rail. Ze strony miasta za nową trasę odpowiadają Tramwaje Warszawskie. Koszt inwestycji to 205,4 mln zł.

Tramwaj na Kasprzaka – trasa
Nowa trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż rozbudowujących się osiedli na Odolanach, w ciągu ul. Kasprzaka i Jana Kazimierza. Istniejąca trasa tramwajowa w ciągu Kasprzaka między Karolkową a Skierniewicką zostanie przebudowana. Powstanie też nowy odcinek na dalszej części Kasprzaka, od Skierniewickiej do Wolskiej. Zmieni się także odcinek na ul. Wolskiej, od Sowińskiego do Elekcyjnej. Łączna długość nowo budowanych i przebudowanych torowisk wynosi około 3,5 km.
Pasażerowie wsiądą do tramwajów z trzech nowych przystanków:
- przy Płockiej,
- przy przystanku kolejowym Warszawa Wola,
- przy ul. Ordona.

Tramwaj na Kasprzaka – aktualności z budowy
Budowa tramwaju na Kasprzaka jest już bardzo zaawansowana i ma się zakończyć jeszcze w 2023 r. Pod koniec października 2023 trwały prace przy przystanku na ul. Redutowej oraz na skrzyżowaniu z ul. Ordona. Listopad przyniósł z kolei przede wszystkim prace przy skrzyżowaniu Elekcyjnej, Ordona i Wolskiej. W wielu miejscach nowej trasy toczą się już prace wykończeniowe i zieleniarskie.
- Dowiedz się też: Tramwaj wzdłuż Pola Mokotowskiego. Kiedy budowa połączenia tramwajowego między Ochotą a Mokotowem?
Dla kierowców ważną informacją są zmiany na skrzyżowaniu ul. Wolskiej, Ordona i Elekcyjnej od 27 listopada 2023 r. Więcej informacji można znaleźć na stronie inwestycji.
Od poniedziałku, od godziny 9:00, kierowcy przejadą prosto ulicami Elekcyjną i Ordona przez skrzyżowanie z Wolską. W weekend będziemy zmieniali organizację ruchu. Na Wolskiej w stronę Redutowej kierowcy pojadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcą w Elekcyjną. Na jezdni w kierunku alei Prymasa Tysiąclecia wyznaczone zostaną: pas do skrętu w lewo w Elekcyjną, pas do jazdy prosto oraz do jazdy prosto lub w prawo w Ordona. Na swoją stałą trasę ulicami Ordona i Kasprzaka wrócą autobusy linii 184 – poinformowały Tramwaje Warszawskie w drugiej połowie listopada.

Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Budowa tramwaju na Kasprzaka w listopadzie 2023
Kiedy koniec budowy tramwaju na Kasprzaka?
Wykonawca będzie miał na realizację zadania 20 miesięcy. Prace ruszyły na początku marca. Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć jeszcze w 2023 roku. Możliwe jest jednak, że zakończenie robót budowlanych nastąpi dopiero w I kwartale 2024 r. Tramwaje powinny zatem pojechać po nowych szynach na początku przyszłego roku.
