Stacja metra Marymont
Stacja metra Marymont powstanie 860 metrów za stacją Plac Wilsona, obok Hali Marymonckiej przy skrzyżowaniu ulic Słowackiego i Popiełuszki. Podróż między stacjami zajmie półtorej minuty.
Z kosztującej 56 mln zł. stacji będzie korzystać dziennie 25 tysięcy pasażerów. Na jej konstrukcję składają się trzy nawy o wysokości dwóch kondygnacji, peron o szerokości 10 metrów oraz dwie otwarte antresole. Jedna z nich, łącząca dwie hale odpraw, będzie ogólnodostępna. Druga będzie wykonana w ażurowej, lekkiej konstrukcji stalowej i będzie pełnić funkcje techniczne. Przewidziano też miejsce na cztery kioski o powierzchni 30 mkw. każdy oraz publiczne WC. Przyjęta kolorystyka stacji to zestawienie niebieskiego z kilkoma odcieniami szarości oraz srebrzystości. Zastosowano materiały trwałe i odporne na akty wandalizmu, m.in.: twarde granity, gres, szkło, aluminium, perforowana blacha stalowa ocynkowana i beton architektoniczny. Całość dopełniają granatowo-białe elementy informacji wizualnej oraz kolorowe reklamy umieszczone w dolnej części płyt zatorowych. W żelbetowym stropach pod i nad antresolą zaprojektowano ciągi oświetleniowe osłonięte mlecznymi panelami lub aluminiowymi rastrami a w centralnej części nad peronem półokrągły, ażurowy żyrandol dekoracyjny w formie grupy punktowych oświetlaczy. Całkowita długość stacji to 156 metrów a szerokość 21 metrów. Do środka będą prowadziły trzy zadaszone i oszklone zejścia ze schodami ruchomymi i szybami windowymi.
Obiekt został zaprojektowany przez firmę AIB z Warszawy a generalny wykonawca to Warbud SA. Pod względem konstrukcyjnym stacja jest to dwukondygnacyjna konstrukcja podziemna z peronem wyspowym, wykonana metodą stropową. Składa się z płyty górnej obciążonej gruntem i jezdnią o łącznej grubości 2,0 m oraz ruchem ulicznym spełniającym wymagania mostów drogowych klasy A, płyty antresoli, płyty peronu oraz płyty fundamentowej której rolą jest przeniesienie obciążeń od słupów na grunt, rozparcie ścian szczelinowych, zapewnienie szczelności i przeniesienia obciążeń od wyporu wody gruntowej. Słupy są rozstawione symetrycznie względem osi stacji w siatce 12 na 5 metrów. Wszystkie konstrukcje niezwiązane z korpusem stacji są zaprojektowane jako żelbetowe oddylatowane, z zabezpieczeniem przeciwwodnym.
Planowany termin ukończenia stacji to jesień 2006 jednak nie może ona zostać włączona do ruchu przed oddaniem stacji metra Słodowiec z uwagi na brak możliwości zawracania pociągów. Dodatkowo w pobliżu stacji Marymont ma powstać trzypoziomowy parking mieszczący 400 aut. Ma on być częścią programu Park & Ride (Parkuj i Jedź).