Południowa obwodnica Warszawy
Wiadomo dokładnie którędy będzie przebiegać trasa południowej obwodnicy Warszawy. Znana jest też szerokość pasa przeznaczonego do wykupu i gdzie będą bezkolizyjne skrzyżowania.
Południowa Obwodnica Warszawy będzie podzielona na dwa etapy realizowane niezależnie. Pierwszy, o długości 19,5 km od węzła Konotopa do węzła Puławska, w którym przewidziane są połączenia z Alejami Jerozolimskimi w okolicy Michałowic, Al. Krakowską i lotniskiem Okęcie. Wraz z tym połączeniem będzie realizowana trasa ekspresowa S-79 jako fragment ciągu komunikacyjnego NS. Odcinek zakończy się węzłem na Ursynowie w okolicach hipermarketu GEANT. Pozostałe drogi przecinające obwodnicę są projektowane jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na drogę ekspresową. Trasy S-2 i S-79 przecinają w ten sposób 13 dróg.
Drugi odcinek o długości 19,5 km to inwestycja obejmująca trasę od węzła Puławska do węzła Lubelska. Najważniejszymi obiektami inżynierskimi na tym etapie są tunel pod Ursynowem i przeprawa przez Wisłę. Przewidywane są połączenia obwodnicy z ulicą Puławską, Gandhi, Płaskowicką, Przyczółkową, Czerniakowską, Patriotów i Lubelską. Pozostałe drogi przecinające drogę ekspresową będą zaprojektowane jako dwupoziomowe skrzyżowania bez możliwości zjazdu na drogę ekspresową. Ich lokalizacja i liczba zostanie uściślona w kolejnych etapach prac przygotowawczych.
Wkrótce rozpoczną się wykupy gruntów pod pierwszy odcinek trasy od Piastowa do Puławskiej. Generalna Dyrekcja Dróg na Mazowszu chce wykupić tereny pod inwestycje do połowy 2007 r.