Obwodnica Południowa dla Warszawy

2009-06-15 15:16

Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.

Podstawowe zadanie Obwodnicy Południowej to obsługa ruchu związanego z Warszawą. Pozwalają na to liczne węzły z układem ulic miejskich. Analizy prognozowanych obciążeń wykazują, że ruch związany z Warszawą stanowi 80% całości ruchu na trasie, z czego 50-60% to ruch przyjazdowy i wyjazdowy z miasta, a 20-30% to ruch wewnątrz Warszawy. Pozostały to ruch związany z województwem Mazowieckim (ok. 17%) i ruch dalekiego zasięgu, który stanowi tylko 3%. W węźle "Konotopa" nowy wlot autostrady A2 do Warszawy będzie się rozgałęziać na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki, które będą realizowane niezależnie.

Obwodnica Południowa - całość
Autor: www.siskom.waw.pl

 Odcinek od węzła "Konotopa" (bez węzła) do węzła "Lotnisko" (bez węzła):

Długość odcinka drogi S2 to 10,5 km. Budowa planowana jest na lata 2009-2011. 9 lutego br. została wydana decyzja środowiskowa. Trasa drogowa posiadać będzie dwie jezdnie o trzech pasach ruchu każda, które na odcinku Al. Jerozolimskie - Al. Krakowska zostaną uzupełnione o dodatkowe dwie jezdnie manewrowe po dwa pasy ruchu każda, zapewniające bezpieczny zjazd i wjazd na drogę w węzłach. Ruch drogowy na drodze i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny. wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.

Obwodnica Południowa - odcinek nr 1
Autor: www.siskom.waw.pl
  • Odcinek od węzła "Lotnisko" (z węzłem) do węzła "Puławska" (z węzłem) wraz z trasą NS S79 od węzła "Lotnisko" do węzła "Marynarska" (z węzłem):

Długość odcinka drogi S2 wynosi 4 km, natomiast odcinka drogi S79 - 5,2 km. Realizacja tego odcinka rozpoczęła się w 2008 roku i zakończy się w 2011 r.Środkowy fragment trasy POW wraz z trasą N-S posiadać będzie dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i zapewni bezpośredni dojazd do dworców lotniczych. Wraz z odcinkiem Południowej Obwodnicy Warszawy od Konotopy do p. Puławskiej będzie realizowana trasa ekspresowa S79 jako fragment ciągu komunikacyjnego Trasy NS.

  • Odcinek od węzła "Puławska" (bez węzła) do węzła "Lubelska" (z węzłem):

Długośc odcinka wynosi 19,5 km. Budowę zaplanowano na lata 2010-2013.Wschodni odcinek planowanej Południowej Obwodnicy Warszawy połączy dzielnice Ursynów, Wilanów i Wawer. Trasa będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z pasami awaryjnymi, za wyjątkiem tunelu pod Ursynowem i mostu przez Wisłę, gdzie przewidziano przekrój 2 x 4. Najważniejszymi obiektami inżynierskimi są na tym odcinku tunel pod Ursynowem długości ponad 2600 m, przeprawa przez Wisłę oraz estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym.

Obwodnica Południowa - odcinek nr 2
Autor: www.siskom.waw.pl
Obwodnica Południowa - odcinek nr 3
Autor: www.siskom.waw.pl
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej