Inwestorem jest brytyjskie konsorcjum Deepwater Container Terminal Gdańsk SA, które wydzierżawiło tereny portowe. Działka została wynajęta na 30 lat (z możliwością przedłużenia). Projekt terminalu przygotowuje Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Projmors w Gdańsku oraz firmy Wuprohyd Gdańsk i North - Investments Gdańsk. Przeprowadzono już wstępne kwalifikacje wykonawców. Z 30 firm zainteresowanych kontraktem wybrano pięć, które będą mogły przystąpić do przetargu. Budowa terminalu będzie dwuetapowa. W pierwszym etapie powstanie sztuczny usypany pirs - prostokątny półwysep wychodzący w morze, a przy jego nabrzeżach - stanowiska przeładunkowe dla największych statków kontenerowych. W drugim etapie zaplanowano zwiększenie liczby stanowisk dla kontenerowców. W planach jest także budowa bazy promów pasażersko - samochodowych i centrum logistycznego. Realizacja pierwszego etapu tej inwestycji ma potrwać ok. czterech lat i pochłonąć ok. 170 mln dolarów. Inwestycje w gdańskim porcie oznaczają także nowe miejsca pracy. W początkowej fazie pracę znajdzie ok. 400 osób, a po zakończeniu projektu (w 2010 roku) - nawet 5 tys. osób.