Najbardziej prestiżowa inwestycja POL-AQUA: Trasa Mostu Północnego

2010-01-20 15:03
Most Północny
Autor: ZMID

Budowa Trasy Mostu Północnego jest największą samorządową inwestycją w Polsce. Prace realizuje konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA a partnerami: Sando Budownictwo Polska sp. z o.o., Construcciones Sánchez Dominguez – Sando SA oraz Kromiss-Bis sp. z o.o.

Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795 metrów i będzie drugim pod względem długości mostem w Warszawie. W jego skład wejdą trzy niezależne obiekty inżynierskie: 2 jezdnie z 3 pasami ruchu o szerokości 3,50 m oraz jeden tramwajowy ze ścieżką pieszo-rowerową. Najdłuższe z 10 przęseł będzie miało 160 m długości. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe będą częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m. Całkowita długość Trasy Mostu wyniesie 3,4 km, powstaną 3 węzły komunikacyjne, a całość stanowić będzie fragment drogi krajowej klasy głównej.

Koszty inwestycji, która ma zostać zrealizowana do końca 2011 roku wynoszą 977 mln zł. Wykonawcą dokumentacji projektowej pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego jest  biuro projektowe Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft GmbH.

Do budowy obiektów inżynierskich zostanie użyte:

  • ok. 120 tys. m3 betonu
  • ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej
  • ok. 10,4 tys. ton stali konstrukcyjnej

Prace drogowe obejmą:

  • budowę drogi krajowej klasy głównej ruchu przyspieszonego o łącznej dł. ok. 3,4 km z 3 pasami ruchu w każdym kierunku na odcinkach między węzłami i skrzyżowaniami
  • budowę chodników dla pieszych (ok. 8,3 km) i ścieżek rowerowych ( ok. 6,1 km)
  • roboty ziemne (wykopy 87 tys. m3, nasypy 906 tys. m3)
  • nawierzchnie bitumiczne - 144 tys. m2
  • ustawienie krawężników betonowych - 27,9 km
  • ustawienie obrzeży - 43,2 km
  • wzmocnienie gruntu spoiwem hydraulicznym - 49 tys. m2
  • ułożenie drenażu - 11,7 km
  • wzmocnienie podłoża gruntowego kolumnami żwirowymi – 68 tys. mb
  • oznakowanie pionowe i poziome z elementami urządzeń bezpieczeństwa  ruchu
  • realizację nowej zieleni drogowej
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej