Most nasuwany w Leśnicy
Pięć miesięcy trwał proces nasuwania konstrukcji mostu nad Bystrzycą, który powstał w ciągu powstającej obwodnicy Leśnicy. Skanska zakończyła właśnie I etap budowy obiektu. Teraz ruszą prace związane z wykończeniem przeprawy.
Budowa mostu nad Bystrzycą to było duże wyzwanie dla inżynierów z firmy Skanska. Powstawał on nad istniejącym mostem Ratyńskim dlatego też, aby ominąć istniejącą przeszkodę bez konieczności wyłączania jej z ruchu, wykorzystano technologię nasuwania podłużnego. Polega ona na budowaniu segmentami i przesuwaniu gotowej konstrukcji mostu z przyczółku na kolejne podpory. Produkcja segmentów odbywała się w wytwórni, która powstała na budowie, tuż obok przyczółka. Wykonane segmenty przesuwane były za pomocą specjalistycznego urządzenia do nasuwania. 24-metrowy segment nasuwany był około 4 godzin. Dzisiaj przeprawa ma 7 przęseł, 327m długości, ponad 16 m szerokości, jezdnię o szerokości 7m i dwa pasy ruchu.
Aby oddać most do użytku Skanska musi jeszcze wykonać prace wykończeniowe. Obejmą one wyposażenie mostu w kapy chodnikowe, płyty przejściowe, dylatacje, odwodnienie, bariery ochronne, balustrady oraz nawierzchnię drogową.
Jednocześnie cały czas trwają prace związane z budową obwodnicy. W ramach zadania powstanie 7,1 km nowej jezdni we wrocławskiej dzielnicy Leśnica, która połączy ul. Średzką z ul. Graniczną. Obwodnica będzie dwukierunkową drogą jednojezdniową.