Hochtief rozbuduje lotnisko Ławica w Poznaniu

2011-03-23 10:10
Lotnisko Poznań Ławica
Autor: STUDIO ADS sp. z o.o.

HOCHTIEF Polska Oddział w Poznaniu podpisał kontrakt na wykonanie projektu wykonawczego i rozbudowę oraz modernizację terminalu pasażerskiego Portu Lotniczego Poznań-Ławica. Projekt architektoniczny inwestycji przygotowało Studio ADS.

Lotnisko Poznań Ławica
Autor: STUDIO ADS sp. z o.o.

Inwestycja zostanie zrealizowana w systemie "pod klucz” w trzech etapach. Prace budowlane rozpoczną się wiosną 2011 r. Ich zakończenie zaplanowano na II kwartał 2013 roku. Wartość kontraktu wynosi 96 311 475 zł netto.

Zobacz także: Terminal lotniczy we Wrocławiu: fotorelacja z budowy, październik 2010

Pierwszy etap prac obejmie budowę nowej części terminala, o powierzchni całkowitej ponad 17 800 mkw. Na dwóch kondygnacjach nadziemnych i jednej podziemnej znajdą się: hala check-in, hala przylotów, sortownia bagażu i biurowiec. Zakres robót obejmuje również budowę drogi wewnętrznej wraz z przebudową parkingu.  

W drugim etapie zostaną wykonane prace wykończeniowe powierzchni biurowej w nowo wybudowanej części terminala pasażerskiego, zaś trzeci etap obejmie m.in. przebudowę starej części terminala oraz budowę nowej centralnej strefy kontroli bezpieczeństwa. W efekcie prac ostatniego etapu istniejący budynek zostanie przekształcony w terminal odlotowy wraz z częścią komercyjną.

Obecnie HOCHTIEF Polska w konsorcjach realizuje prace na lotniskach w Łodzi, Warszawie oraz w Porcie Lotniczym Wrocław – Strachowice.

Docelowo ma powstać 17 miejsc dla samolotów. W maju br. ruszy budowa kolejnych 6 takich punktów. Analogiczne powstanie dodatkowa strefa dla samolotów, a mianowicie droga kołowania.Po zakończeniu wszystkich prac, ruch lotniczy na poznańskiej Ławicy zwiększy się prawie trzykrotnie. Lotnisko będzie mogło przyjąć 3 tys. pasażerów na godzinę. Jak dotąd port obsługiwał do 1,4 tys. podróżujących. W efekcie Ławica rocznie obsłuży 3,5 mln pasażerów, obecnie wskaźnik ten to wynosi 1,5 mln.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej