Terminal lotniczy we Wrocławiu: fotorelacja z budowy, październik 2010

2010-10-19 11:44
Lotnisko Wrocław
Autor: Piotr Herba| www.fotopolska.eu

Terminal lotniczy we Wrocławiu jest już prawie gotowy w stanie surowym zamkniętym. W listopadzie rozpoczną się prace wykończeniowe.

Obiekt o kubaturze ponad 300 tys. m3 ma skończoną konstrukcję stalową i żelbetową, jest też w całości zadaszony. - Trwa montaż ocieplenia i wykończenia dachu, którego falująca powierzchnia przekracza rozmiar dwóch boisk piłkarskich – informuje Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. - Ekipy budowlane pracują nad oszkleniem ostatniej z czterech szklanych fasad – dodaje. W sumie do oszklenia budynku zużytych zostanie 11,5 tys. mkw. szkła o najwyższych parametrach przepuszczalności światła i izolacji termicznej.

Z bryły terminalu wyrosły też 19-metrowe pomosty, które będą połączone z klatkami schodowymi. Będzie można przejść nimi do rękawów łączących terminal z samolotami lub bezpośrednio do autobusów poruszających się po płycie lotniska.

Na poziomie -1 rozpoczęły się prace wykończeniowe – kładzione są pierwsze partie glazury. Przed terminalem teren jest utwardzony i przygotowany do wylewania asfaltu na podjazdach i drogach dojazdowych. Parkingi są gotowe w 70%.

Zaawansowanie prac (październik 2010):

  • Konstrukcja żelbetowa - 100%
  • Konstrukcja stalowa – 100%
  • Instalacje wod.-kan., elektryczne, teletechniczne – 70%
  • Szklenie fasad: zachodnia - 100%, północna i południowa – 90%, wschodnia – w trakcie montażu
  • Dach: pokrycie z blachy – 100%, ocieplenie i warstwa wykończeniowa wewnątrz budynku – 30%, montaż systemu zewnętrznego pokrycia dachu – 50%
  • Rozpoczęto prace wykończeniowe na poziomie -1.

Na początku listopada na Strachowice przyjedzie system bagażowy oraz pierwsze z 17 urządzeń do kontroli bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnej technice pasażerowie nowego terminalu mają być obsługiwani w maksymalnie krótkim czasie. W nowym terminalu zamontowane zostaną między innymi specjalistyczne urządzenia do kontroli bagaży, które będą skanować przedmioty metodą tomograficzną. Montaż systemu bagażowego i kontroli bezpieczeństwa zacznie się w listopadzie 2010 r. Przed otwarciem terminalu dla pasażerów obiekt będzie przez kilka miesięcy testowany, tak by z zachowaniem wszystkich procedur mógł rozpocząć pracę jesienią 2011 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej