2 lotniska w 1 dzień

2009-11-29 14:34
Uroczyste podpisanie umowy z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. odbyło się 24 listopada w siedzibie zamawiającego
Autor: WARBUD SA Uroczyste podpisanie umowy z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. odbyło się 24 listopada w siedzibie zamawiającego. Od lewej: Józef Węgrzyn z zarządu PL, Grzegorz Koprowski - dyrektor Regionu Południe, Jan Pamuła - prezes zarządu PL.

To się nazywa dobry dzień... W ciągu doby podpisać dwa intratne kontrakty. Dla Warbudu takim dniem był 24 listopada 2009 r. - jako lider konsorcjum spółka zbuduje Terminal Pasażerski nr 3 Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta w Łodzi, a dla Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice łącznik pomiędzy pasem startowym, a płytą postojową.

Umowa z Portem Lotniczym Łódź im. Stanisława Reymonta Sp. z o.o. dotyczy budowy Terminalu Pasażerskiego nr 3. Czterokondygnacyjna hala nowego terminalu (trzy kondygnacje naziemne i jedna podziemna) oprócz powierzchni do obsługi pasażerów będzie posiadać cześć garażową oraz sortownię bagażu. Inwestycja obejmie również budowę wieży kontroli lotów o wysokości 22,95 m. Wartość kontraktu netto to: 86 949 843 zł.

Warbud w ramach zadania wykona (w 18 miesięcy od daty podpisania kontraktu):
• roboty budowlane oraz prace z zakresu instalacji budowlanych budynku terminala, 
• roboty wykończeniowe w obiektach, 
• ogrodzenie oraz prace z zakresu małej architektury, 
• roboty specjalistyczne w tym budowa: systemu telewizji dozorowej z ponad 100 kamerami, systemu kontroli dostępu z ponad 100 czytnikami, dźwiękowego systemu ostrzegawczego z ponad 800 głośnikami, systemu sygnalizacji pożaru z czujnikami oraz przyciskami ręcznego ostrzegania pożarowego - powyżej 1000 szt. Firma wykona także instalacje: oddymiającą, okablowania strukturalnego, systemu detekcji tlenku węgla oraz systemu informacyjnego.

Tak będzie wyglądać łódzkie lotnisko po rozbudowie
Autor: WARBUD SA Tak będzie wyglądać łódzkie lotnisko po rozbudowie. Uroczyste zawarcie umowy Warbudu z Portem Lotniczym Łódź im. Stanisława Reymonta Sp. z o.o. miało miejsce 24 listopada 2009 r. Dokumenty podpisali: Wojciech Gerber z zarządu Warbud SA i Lech Krawczyk - prezes zarządu Portu Lotniczego Łódź.

Obecnie łódzki Port Lotniczy ma Terminal I o przepustowości do 50 pasażerów/rejs oraz Terminal II o przepustowości 2 x 200 pasażerów/rejs. Lotnisko w Łodzi może jednocześnie przyjąć siedem dużych samolotów pełniąc tym samym rolę zapasowego lotniska dla Okęcia i innych lotnisk regionalnych. Znaczna część pasażerów korzystających z tego portu pochodzi z ościennych regionów: Mazowsza, Wielkopolski, Kujaw i Śląska. W Terminalu III, rocznie będzie odprawianych ponad 1,5 miliona pasażerów.

Kontrakt z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. obejmuje budowę nowego fragmentu drogi kołowania wraz z powierzchnią techniczną, stanowiska do odladzania samolotów oraz trzech stanowisk postojowych dla samolotów klasy C (typu Boeing 737) wraz z infrastrukturą towarzyszącą za 37 813 754 zł. Zgodnie z harmonogramem prace budowlane potrwają pół roku od podpisania umowy. Zakończenie prac przewidziane jest na 24 maja 2010 r. 

- To kluczowa inwestycja dla naszego portu. Znacznie poprawi ona przepustowość operacyjną lotniska, a także bezpieczeństwo operacji. Po tej inwestycji będziemy dysponować bezsprzecznie najlepszą infrastrukturą operacyjną wśród wszystkich portów regionalnych w Polsce - skomentował Jan Pamuła, prezes Kraków Airport podczas konferencji prasowej. Po uroczystości podpisania umowy odbyło się spotkanie z dziennikarzami i spacer po lotnisku.

Łącznik jest fragmentem drogi kołowania pomiędzy płytą postojową a pasem startowym. Jego budowa znacznie poprawi możliwości przemieszczania się samolotów po płycie lotniska – zwiększy zatem nie tylko przepustowość, ale także bezpieczeństwo operacji w porcie lotniczym.

Do zadań Warbudu należą: 
• budowa muru oporowego
• budowa obiektów i urządzeń podczyszczalni wód opadowych (m. in. zbiornik retencyjny, osadniki i separatory oraz dwa zbiorniki CPN 
• roboty rozbiórkowe i demontażowe 
• roboty ziemne (wykopy i nasypy) 
• budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z obiektami konstrukcji budowlanych 
• budowa drogi dojazdowej do obiektów kanalizacji deszczowej o długości 115 m i szerokości 
• budowa i przebudowa sieci teletechnicznych 
• budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznych 
• budowa ścieków korytkowych odwodnienia nawierzchni lotniskowych 
• budowa konstrukcji nawierzchni lotniskowej ( konstrukcja dwuwarstwowa z betonu cementowego) 
• budowa i przebudowa oświetlenia nawigacyjnego (krawędziowego i linii centralnej) 
• budowa oświetlenia płaszczyzny (dwa maszty oświetleniowe o wysokości 25 m każdy)

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej