2 lotniska w 1 dzień

2009-11-29 14:34
Uroczyste podpisanie umowy z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. odbyło się 24 listopada w siedzibie zamawiającego
Autor: WARBUD SA Uroczyste podpisanie umowy z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. odbyło się 24 listopada w siedzibie zamawiającego. Od lewej: Józef Węgrzyn z zarządu PL, Grzegorz Koprowski - dyrektor Regionu Południe, Jan Pamuła - prezes zarządu PL.

To się nazywa dobry dzień... W ciągu doby podpisać dwa intratne kontrakty. Dla Warbudu takim dniem był 24 listopada 2009 r. - jako lider konsorcjum spółka zbuduje Terminal Pasażerski nr 3 Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta w Łodzi, a dla Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice łącznik pomiędzy pasem startowym, a płytą postojową.

Umowa z Portem Lotniczym Łódź im. Stanisława Reymonta Sp. z o.o. dotyczy budowy Terminalu Pasażerskiego nr 3. Czterokondygnacyjna hala nowego terminalu (trzy kondygnacje naziemne i jedna podziemna) oprócz powierzchni do obsługi pasażerów będzie posiadać cześć garażową oraz sortownię bagażu. Inwestycja obejmie również budowę wieży kontroli lotów o wysokości 22,95 m. Wartość kontraktu netto to: 86 949 843 zł.

Warbud w ramach zadania wykona (w 18 miesięcy od daty podpisania kontraktu):
• roboty budowlane oraz prace z zakresu instalacji budowlanych budynku terminala, 
• roboty wykończeniowe w obiektach, 
• ogrodzenie oraz prace z zakresu małej architektury, 
• roboty specjalistyczne w tym budowa: systemu telewizji dozorowej z ponad 100 kamerami, systemu kontroli dostępu z ponad 100 czytnikami, dźwiękowego systemu ostrzegawczego z ponad 800 głośnikami, systemu sygnalizacji pożaru z czujnikami oraz przyciskami ręcznego ostrzegania pożarowego - powyżej 1000 szt. Firma wykona także instalacje: oddymiającą, okablowania strukturalnego, systemu detekcji tlenku węgla oraz systemu informacyjnego.

Tak będzie wyglądać łódzkie lotnisko po rozbudowie
Autor: WARBUD SA Tak będzie wyglądać łódzkie lotnisko po rozbudowie. Uroczyste zawarcie umowy Warbudu z Portem Lotniczym Łódź im. Stanisława Reymonta Sp. z o.o. miało miejsce 24 listopada 2009 r. Dokumenty podpisali: Wojciech Gerber z zarządu Warbud SA i Lech Krawczyk - prezes zarządu Portu Lotniczego Łódź.

Obecnie łódzki Port Lotniczy ma Terminal I o przepustowości do 50 pasażerów/rejs oraz Terminal II o przepustowości 2 x 200 pasażerów/rejs. Lotnisko w Łodzi może jednocześnie przyjąć siedem dużych samolotów pełniąc tym samym rolę zapasowego lotniska dla Okęcia i innych lotnisk regionalnych. Znaczna część pasażerów korzystających z tego portu pochodzi z ościennych regionów: Mazowsza, Wielkopolski, Kujaw i Śląska. W Terminalu III, rocznie będzie odprawianych ponad 1,5 miliona pasażerów.

Kontrakt z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o. obejmuje budowę nowego fragmentu drogi kołowania wraz z powierzchnią techniczną, stanowiska do odladzania samolotów oraz trzech stanowisk postojowych dla samolotów klasy C (typu Boeing 737) wraz z infrastrukturą towarzyszącą za 37 813 754 zł. Zgodnie z harmonogramem prace budowlane potrwają pół roku od podpisania umowy. Zakończenie prac przewidziane jest na 24 maja 2010 r. 

- To kluczowa inwestycja dla naszego portu. Znacznie poprawi ona przepustowość operacyjną lotniska, a także bezpieczeństwo operacji. Po tej inwestycji będziemy dysponować bezsprzecznie najlepszą infrastrukturą operacyjną wśród wszystkich portów regionalnych w Polsce - skomentował Jan Pamuła, prezes Kraków Airport podczas konferencji prasowej. Po uroczystości podpisania umowy odbyło się spotkanie z dziennikarzami i spacer po lotnisku.

Łącznik jest fragmentem drogi kołowania pomiędzy płytą postojową a pasem startowym. Jego budowa znacznie poprawi możliwości przemieszczania się samolotów po płycie lotniska – zwiększy zatem nie tylko przepustowość, ale także bezpieczeństwo operacji w porcie lotniczym.

Do zadań Warbudu należą: 
• budowa muru oporowego
• budowa obiektów i urządzeń podczyszczalni wód opadowych (m. in. zbiornik retencyjny, osadniki i separatory oraz dwa zbiorniki CPN 
• roboty rozbiórkowe i demontażowe 
• roboty ziemne (wykopy i nasypy) 
• budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z obiektami konstrukcji budowlanych 
• budowa drogi dojazdowej do obiektów kanalizacji deszczowej o długości 115 m i szerokości 
• budowa i przebudowa sieci teletechnicznych 
• budowa i przebudowa sieci elektroenergetycznych 
• budowa ścieków korytkowych odwodnienia nawierzchni lotniskowych 
• budowa konstrukcji nawierzchni lotniskowej ( konstrukcja dwuwarstwowa z betonu cementowego) 
• budowa i przebudowa oświetlenia nawigacyjnego (krawędziowego i linii centralnej) 
• budowa oświetlenia płaszczyzny (dwa maszty oświetleniowe o wysokości 25 m każdy)

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej