Projekty wnętrz. Aranżacja wnętrza pierwszej kawiarni Starbucks Reserve w Polsce

2012-06-11 14:06
Wnętrze kawiarni Starbucks we Wrocławiu
Autor: Starbucks EMEA Wnętrze kawiarni Starbucks Reserve, Wrocław, autor: Raul de Thouars, projektant Starbucks EMEA, Anna Kozło, Brand Architect Starbucks w AmRest Coffee Sp. z o.o.  

Starbucks Reserve różni od tradycyjnych kawiarni Starbucks nie tylko oferta, ale również wystrój wnętrz. 6 czerwca 2012 r. we Wrocławiu otwarto pierwszą kawiarnię Starbucks Reserve w Polsce. Jest to trzecia, po Amsterdamie i Moskwie, kawiarnia tego typu w Europie, nawiązująca jednak aranżacją wnętrza do lokalnego otoczenia.

Wnętrze kawiarni Starbucks we Wrocławiu
Autor: Starbucks EMEA Wnętrze kawiarni Starbucks Reserve, Wrocław, autor: Raul de Thouars, projektant Starbucks EMEA, Anna Kozło, Brand Architect Starbucks w AmRest Coffee Sp. z o.o.  

Kawiarnia Starbucks Reserve znajduje się w centrum Wrocławia, przy ulicy Oławskiej, przy skrzyżowaniu z ulicą Świdnicką. W tym miejscu, pobliżu wrocławskiego rynku, mieściła się zabytkowa, XIX-wieczna kamienica „Jęczmienny Narożnik”. W latach 1897-1919 na parterze budynku działała Piwiarnia Strzelińska, bardzo popularne wśród mieszkańców Wrocławia miejsce spotkań.

Zobacz inne ciekawe wnętrza: Sky Tower we Wrocławiu

Projektanci wnętrza pierwszej w Polsce kawiarni Starbucks Reserve starali się utrzymać równowagę między tym, co autentyczne i oryginalne a tym, co nowe. Kawiarnia o powierzchni 187 m2  składa się z dwóch pomieszczeń oraz z zewnętrznego ogródka o powierzchni około 63 m2,  i oferuje 41 miejsc siedzących. Starbucks Reserve poleca kawy ziarniste oraz tzw. „slow coffee” - goście mogą otrzymać kawę zaparzaną na dwa sposoby – w ekspresie tłokowym, tzw. French Press, oraz w ekspresie przelewowym typu "pour over".

Wszystkie kawiarnie Starbucks Reserve wyróżnia unikalny wystrój wnętrza – z jednej strony nawiązujący do kolonialnych sklepów z kawą, herbatą i przyprawami zwanych coffee shop, a jednocześnie nowoczesny i uwzględniający lokalny koloryt. Dzięki temu projekty wnętrz idealnie wpisują kawiarnie Starbucks Reserve w otoczenie. We wszystkich kawiarniach Starbucks można też dowiedzieć się wielu ciekawych informacji o kawie.

Industrialny charakter wnętrza

Głównym projektantem kawiarni był Raul de Thouars, projektant Starbucks EMEA, a pomagała mu pani Anna Kozło, z Brand Architect Starbucks w AmRest Coffee Sp. z o.o. Wejście do kawiarni od strony od ulicy Oławskiej zostało wyeksponowane poprzez okładzinę z metalu, wykonaną przy użyciu tradycyjnych metod metalurgicznych.  Utrzymane w stylu lat 50-tych witryny zapewniają dostateczne doświetlenie pomieszczeń oraz widok na rynek. Transparentna konstrukcja wsporcza witryn i odpowiednio dobrane ramy  wzmacniają integrację przestrzeni wewnątrz i na zewnątrz kawiarni. Aranżacja wnętrza z zastosowaniem metalowych ram okiennych (o charakterze przemysłowym) oraz odsłoniętych metalowych kanałów wentylacyjnych nadaje wnętrzu industrialny charakter.

Meble z modernistycznym akcentem

Wysokość pomieszczeń podkreślają, zlokalizowane za barem, sięgające sufitu szafki, wykonane z oryginalnych masywnych elementów dębowych. Dodatkowa szklana ścianka dzieli wnętrze kawiarni na dwie części. W sali wypoczynkowej, między wyeksponowanymi, oryginalnymi kolumnami z surowego betonu, znajduje się długi stół, przeznaczony dla większej grupy gości. Jego blat wykonano z elementów odzyskanych z ręcznie malowanych skrzyń śląskich z przełomu XIX i XX wieku (które były przeznaczone na zniszczenie). W sali tej znajduje się także kominek. Klienci mogą delektować się swoją ulubioną kawą, siedząc w wygodnych fotelach w stylu z lat 50-tych i 60-tych. Szczególną uwagę warto zwrócić na słynne krzesła Diamond Chairs, zaprojektowane przez włoskiego projektanta Harry’ego Bertoia, oraz krzesła znanych amerykańskich projektantów: Charlesa i Ray Eamesów. Ściany kawiarni zdobią ręcznie wykonane rysunki - są to informacje o regionach uprawy kawy oraz stopniach jej palenia.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej