Polskie centra handlowe w światowej czołówce!

2008-04-24 11:24
iCSC
Autor: brak danych

Polskie centra handlowe otrzymały 4 z 7 nagród głównych przyznanych w ramach konkursu ICSC European Shopping Centre Awards 2008. Doceniono przede wszystkim doskonałe wkomponowanie obiektów handlowych w miejską zabudowę oraz współpracę pomiędzy inwestorami a władzami miast.

Międzynarodowa konferencja organizowana co roku przez International Council of Shopping Centers odbyła się 17 kwietnia 2008 roku w Amsterdamie. Tym razem zdecydowanie wygrała koncepcja "urban shoping centers". Jak powiedział Stephen Pragnell, przewodniczący jury: "W tym roku wszystkie kategorie konkursu zostały zdominowane przez motyw miejskiej regeneracji miast. Dzięki nowemu otoczeniu, gdzie więcej wyniesione jest na wierzch, oraz w bardziej otwartej przestrzeni, klienci nie zawsze zauważają, że znajdują się w centrum handlowym. Tak dobrze dopasowane są sklepy do otaczającej ich miejskiej infrastruktury".

Członkowie jury przed wystawieniem oceny odwiedzili wszystkie obiekty. Zwyciężyły wszystkie nominowane do finału polskie centra handlowe:

 

Galeria Krakowska - 55 470 m2 GLA oraz  4955 m2 powierzchni biurowej, na trzech poziomach 261 sklepów. ICSC doceniło przede wszystkim architektoniczne nawiązanie do kultury Krakowa oraz ulokowanie w sercu Nowego Miasta.

Zwycięzca kategorii: NOWE CENTRUM - DUŻE

 

Złote Tarasy - 226 sklepów o łącznej powierzchni handlowej 62 793 m2. Jest to kompleks złożony z centrum handlowo-kulturalnego, dwóch budynków biurowych oraz 4-poziomowego podziemnego parkingu. Dla ICSC istotna była przede wszystkim koncepcja architektoniczna, zakładająca połączenie atmosfery stolicy z zielenią, efektami wodnymi i organicznymi. Lokalizacja w samym centrum miasta jest również dużą zaletą tego kompleksu.

Zwycięzca kategorii: NOWE CENTRUM - DUŻE

 

Manufaktura - usytuowana na 27 hektarach, z czego 111 690 m2 to powierzchnia GLA zajmowana przez 306 sklepów. Wyzwaniem dla architektów było przystosowanie 14 zabytkowych budynków do celów handlowych, bez obniżenia ich wartości kulturowej. Drugie pod względem powierzchni centrum handlowe w Polsce jest modnym miejscem w skali światowej.

Zwycięzca kategorii: NOWE CENTRUM - BARDZO DUŻE

 

 

Stary Browar - 53 878 m2 powierzchni GLA, sklepy ulokowało tu 214 najemców. Nowe skrzydło obiektu zostało otwarte w marcu 2007 roku. Jeszcze przed otwarciem Starego Browaru wynajęte zostało 100% powierzchni komercyjnej. ICSC doceniła przede wszystkim zagospodarowanie zaniedbanego terenu położonego w centrum miasta, dobrą integrację budynków ułatwiającą dostępność klientom centrum, różnorodność najemców oraz marketing nastawiony na tradycje tego miejsca.

Zwycięzca kategorii: NOWE CENTRUM - ROZBUDOWA/RENOWACJA

 

"Renesans koncepcji miejskich centrów handlowych będzie zachętą do ścisłej współpracy publiczno-prywatnej. Oznacza to, że deweloperzy, samorządy lokalne oraz miasta będą pracowały ze sobą bliżej niż kiedykolwiek" - powiedział Stephen Pragnell.  

 Oprócz polskich centrów handlowych konkurs wygrały także Almere City Centre (Holandia), Entre Deux (Holandia) oraz Princesshay (Wielka Brytania). 

kwiecień 2008

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej