Grand Hotel po przebudowie

2009-10-16 16:25
Hotel Grand Mercure Warszawa
Autor: Orbis SA

Jeden z najbardziej znanych hoteli w stolicy Mercure Grand Warszawa przeszedł gruntowną przebudowę. Zanim dołączył do sieci Mercure działał pod marką Orbis. Pierwszych gości przyjął w 1957 r.

Prace przy modernizacji hotelu, które rozpoczęły w grudniu 2007 r. zostały podzielone na trzy fazy. W pierwszym i drugim etapie przeprowadzono remont 158 pokoi gościnnych, odnowiono restaurację, lobby, część administracyjną, kuchnie, windy dla gości hotelowych i serwisowe, zaplecze biur oraz wszystkie niezbędne roboty dla funkcjonowania hotelu. W fazie II dodatkowo zostały wykonane prace konstrukcyjne dla kasyna. W ostatnim etapie przeprowadzono remont pozostałych 148 pokoi gościnnych, parkingu podziemnego, terenów zewnętrznych, klubu fitness. Przeprowadzono roboty wykończeniowe i wymianę wszystkich instalacji. Prace zostały zakończone w marcu 2009 r.

Projekt przebudowy został opracowany przez biuro Coplan Polska. Generalnym wykonawcą była firma Eiffage Budownictwo Mitex. Inwestorem przedsięwzięcia była spółka Orbis. Funkcję inwestora zastępczego prowadziła firma Coteba sp. z o.o.

Po modernizacji zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne oraz nietypowe aranżacje przestrzeni. Przykładem może być rozplanowanie pokoi, w których przeszklona ściana dzieli część sypialną od łazienki. Każdy z 299 pokoi jest wyposażony w klimatyzację, telewizję satelitarną i PayTV, bezpłatny dostęp do internetu, sejf, mini-bar, a także zestaw do parzenia kawy i herbaty. Do dyspozycji gości jest centrum fitness, bar i restauracja. Hotel oferuje również 4 sale konferencyjne mogące pomieścić od 12 do 55 osób.

Budynek składa się z dwóch kondygnacji podziemnych, parteru, 9 pięter hotelowych oraz tzw. Olimpu (poziom 10 i 11). Powierzchnia użytkowa hotelu wynosi 18 331 mkw., parkingu zaś 1817 mw. Dla gości przygotowano 49 miejsc na dwóch kondygnacjach podziemnych oraz 18 w części naziemnej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej