Spis treści
O firmie GN Group
GN Group to duńska firma z ponad 150-letnią tradycją, specjalizująca się w dziedzinie inteligentnych technologii audio, aparatów słuchowych oraz urządzeń dla graczy i profesjonalistów. Od lat wyznacza branżowe standardy, a jednocześnie należy do grona liderów w tworzeniu wspierającego i innowacyjnego środowiska oraz pozytywnej kultury pracy.
Charakterystyka nowej siedziby GN Group
Projekt nowego biura firma GN Group powierzyła warszawskiemu zespołowi BIT CREATIVE, który specjalizuje się w projektowaniu nowatorskich środowisk pracy. Siedziba została zlokalizowana w warszawskim biurowcu Saski Crescent i zajmuje powierzchnię równą 2 000 m². Biuro zaprojektowano z myślą o wspieraniu globalnych operacji firmy, ze szczególnym uwzględnieniem działu IT, który stanowi najliczniejszą grupę spośród około 100 użytkowników tej przestrzeni.
Inwestor | GN Group |
Lokalizacja | Biurowiec Saski Crescent |
Powierzchnia | 2 000 m² |
Projekt wnętrz | BIT CREATIVE w skladzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Malwina Klimowicz |
Biurowiec Saski Crescent przeszedł proces rebrandingu oraz rearanżacji, zostając odświeżony po kilkunastu latach funkcjonowania.
W związku z tym, że kondygnacja pierwsza jest niższa, stąd nasze świadome działanie mające na celu optyczne powiększenie kubatury przestrzeni poprzez pozostawienie odkrytych sufitów – mówi Barnaba Grzelecki, założyciel BIT CREATIVE.
Kolorystyka
Z części okien rozpościera się widok na zieleń otaczającą budynek. Skandynawski, powściągliwy wystrój wnętrz połączono z naturalnymi elementami znanymi z poprzedniego biura GN w coworkingu: ciepłą cegłą, betonem, drewnem oraz żywą zielenią, która pojawia się zarówno w roślinach, jak i w kolorystyce pomieszczeń.
Dominującym materiałem, wykorzystanym do aranżacji wnętrz w nowym biurze, jest naturalne, ciepłe drewno dębowe, które zestawiono z gamą szarości – od jasnych tonów aż po antracyt – oraz detalami w czerni, zgaszonych odcieniach zieleni i błękitu, sięgających po granat i akcenty fioletu.
Wykorzystano również motyw „flagowego” oranżu, który ożywia salkę, której wykończenie oparto o motyw instrumentów perkusyjnych. Ceglaną ścianę pomalowano na biało, by stała się tłem dla ekspozycji zestawu talerzy perkusyjnych.
Architek Barnaba Grzelecki opowiada:
Inspiracją do stworzenia koncepcji wnętrza całego biura był sam produkt, czyli rozwiązania audiowizualne. Projekt został więc zbudowany wokół dźwięku – zarówno jako wartości funkcjonalnej, w kontekście akustyki, jak i detali, takich jak słuchawki czy wyrazisty, wizualny leitmotiv w postaci graficznego przedstawienia natężenia dźwięku. GN to firma duńska, naturalnie więc bliski sercu inwestorów jest styl skandynawski. Wnętrza utrzymane w chłodnej gamie, ocieplone drewnem. Równocześnie firma swoją poprzednią siedzibę miała w coworkingu. Czerwona cegła zderzona z betonem, zieleń i elementy drewna – to charakterystyczne motywy tamtej przestrzeni, które inwestorzy zapragnęli „przenieść” do nowego biura wraz z duchem odważnego designu w postaci grafik, ledonów, niebanalnych opraw oświetleniowych.

i
Akustyczny komfort
Grafiki, w tym najbardziej efektowna przedstawiająca dziewczynę w słuchawkach, nadrukowano na płyty PET, które nie tylko pochłaniają dźwięk, ale jednocześnie stanowią efektowną dekoracją. Parametry akustyczne w całym wnętrzu pozostają na najwyższym poziomie.
Elementy dekoracyjne z motywem skali natężenia dźwięku pełnią funkcję paneli pochłaniających hałas, które zostały wkomponowane w ażurowe ścianki działowe.
We wnętrzu zastosowano również:
- wysokojakościowe, podwójne szkło,
- płyty PET,
- filc,
- sufit z fizeliną,
- wykładziny z podkładem bitumicznym,
- sufitowe wyspy akustyczne.
GN jako pracodawca dąży do zapewnienia akustycznego komfortu, traktując go jako element holistycznie rozumianego dobrostanu pracowników.
Podział wnętrza na strefy funkcyjne
W biurze wydzielono kilka stref funkcyjnych:
- recepcja z klasyczną ladą i strefą dla gości, z regałem wypełnionym żywą zielenią,
- wielofunkcyjna strefa socjalna, płynnie połączona z recepcją, została wyposażona w luksfery doświetlające wnętrze i budujące relacje kolorystyczne między zielonkawymi odcieniami szkła i turkusowymi tonami płytek w coffee point,
- sale i salki konferencyjne różnych rozmiarów,
- kameralne, jednoosobowe pokoje do pracy.
Open space’y mają sprzyjać pracy zespołowej. Miejsca pracy oddzielono lekkimi ściankami z drewna i akustycznego filcu z motywem fal dźwiękowych, który powraca także w formach oświetlenia LED.
Swego rodzaju „przepływ” tego ledonu pod sufitem stanowi świadome nawiązanie do fali dźwiękowej, podobnie jak inne elementy we wnętrzu, których inspiracją była technologia dźwięku, czyli obszar działalności GN Group – zaznacza architekt.
Osoby potrzebujące chwili wytchnienia mogą skorzystać z wyciszonego pomieszczenia przeznaczonego do głębokiego relaksu — z leżanką, piłką i aranżacją opartą na kosmicznych motywach.

i
Ludzie wracający po pandemii z home office miewali trudności z ponownym przystosowaniem się do realiów biurowych open space’ów. Dlatego w ostatnich latach nastąpiła zmiana w podejściu do projektowania tego typu przestrzeni. W wersji postpandemicznej mają one zapewnić już nie tylko podstawowe potrzeby związane z wykonywaniem zadań, ale także quasi-domową przytulność i udogodnienia wspierające neuroróżnorodność. Nową rolą projektantów staje się „udomowianie” współczesnego biura przy zachowaniu jego funkcjonalności i estetyki na najwyższym poziomie – mówi właściciel BIT CREATIVE.
- Polecamy: Kompleks biznesowy Unity Centre w Krakowie. Restauracja Salvia – wnętrza, które są ucztą dla zmysłów
Nowoczesne biuro GN zaprojektowano uwzględniając potrzeby osób neuroatypowych – z myślą o nich powstały zarówno strefy wyciszenia, jak i pomieszczenia stymulujące wizualnie.
Wydzielone zostały strefy do pracy w skupieniu, jak i do integracji, np. strefa socjalna z barem i jadalnio-kawiarnia.
Technologia nie dominuje we wnętrzu, harmonijnie współistnieje z designem oraz wplecionymi w niego – zgodnie z założeniami biophilic design – elementami natury. Uwagę przyciąga duża ilość żywej zieleni w donicach oraz zmumifikowanej, wiernie odwzorowującej naturalną – wykorzystanej w instalacjach oświetleniowych i dekoracyjnych pod sufitem. W strefie otwartych sufitów wkomponowano oprawy oświetleniowe z filcu, akustyczne wyspy i zintegrowane systemy multimedialne.
Mamy tutaj szereg ciekawych opraw oświetleniowych o funkcjach akustycznych – z filcu szarego i w kolorach takich jak czerwony czy niebieski, a nawet bardziej fantazyjne, jak ta z beżowego filcu przypominająca kwiat origami. Obłe kształty stanowią nawiązanie do architektury samego budynku. Pojawiają się też w szklanych ścianach działowych i elementach sufitu nad open space. Świadomie używaliśmy zmiękczonego detalu i motywu zaoblenia – mówi Jakub Bubel.

i
Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej współpracy. Po drugiej stronie mieliśmy świadomego, dynamicznego inwestora z budżetem na elementy akustyczne, ergonomiczne, technologiczne oraz inspirujący zespół młodych pracowników. Wnętrze nowego biura GN jest tego wyrazem – podsumowuje Barnaba Grzelecki.
Źródło: BIT CREATIVE
- Przejdź do galerii: Nowoczesne biuro GN Polska w stylu skandynawskim
