Centrum handlowe Poznań City Center jest integralną częścią tzw. Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, które wg założeń inwestora PKP SA, spółki TriGranit oraz Europa Capital połączy dworzec kolejowy z dworcem PKS, miejską komunikacją autobusową oraz Poznańskim Szybkim Tramwajem.
Projekt koncepcji architektonicznej tej poznańskiej inwestycji powstał w pracowni Bose International Planning and Architecture. Natomiast projekt architektoniczno-budowlany przygotowała poznańska pracownia Pentagram Architekci. Przy realizacji Zintegrowanego Centrum Komunikacji inwestor współpracował z firmami Awbud SA oraz Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA, a także z 70 innymi firmami wykonawczymi.
Uroczyste otwarcie galerii odbyło się 25 października 2013 roku. Centrum handlowe Poznań City Center to trzykondygnacyjna galeria o łącznej powierzchni użytkowej 61 000 m2. Na klientów centrum czeka ponad 200 punktów handlowych i 30 restauracji. Do dyspozycji poznaniaków jest parking samochodowy i rowerowy. W ramach inwestycji zostały przebudowane drogi dojazdowe oraz wokół galerii i dworca kolejowego.
Nowa największa w regionie galeria handlowa da zatrudnienie dla 2500 osób.
Budowa dworca PKP i Zintegrowanego Centrum Komunikacji trwała od 2011 roku. Dworzec kolejowy został oddany do użytku w maju 2012 roku. Część dworcowa o powierzchni 7000 m2 została wybudowana nad czynnymi przez cały okres budowy torami kolejowymi. Budowa galerii handlowej Poznań City Center należała do II etapu inwestycji. Obejmuje on również dworzec PKS i zaplecze parkingowe. Układ komunikacyjny, czyli terminal autobusowy na poziomie gruntu oraz dworzec kolejowy na poziomie +1 połączony jest ciągami komunikacyjnymi z poziomami +1 i +2 galerii handlowej.
W ramach inwestycji na powierzchni około 5000 m2 powstało 19 przystanków autobusowych, 1500 miejsc parkingowych, wybudowano 3 ulice o łącznej powierzchni samych dróg ok. 37 000 m2, długości 2,5 km; przebudowane skrzyżowanie na ulicy Matyi; wybudowane rondo na wjeździe do dworca PKS; tunel podziemny; położono 1 km nowych torów tramwajowych i 3 km ścieżek rowerowych. Inwestor również zrealizował I etap budowy kolektora wody deszczowej do Warty i partycypował w etapie II.
Całkowita wartość projektu to 385 mln euro.