MONTERIADA 2020 na targach BUDMA
MONTERIADA 2020 – jak zapewniają organizatorzy, czyli Związek POiD z partnerami – będzie przełomowa zarówno pod względem jej skali jak i formuły. MONTERIADA, poświęcona dobrym praktykom montażu stolarki budowlanej, stała się jednym z ważniejszych punktów na mapi
MONTERIADA 2020
Zupełnie inaczej niż do tej pory zostanie zagospodarowane stoisko (300m2!). Będzie ono podzielone 4 strefy. Od frontu będzie to nowoczesna platforma, na której będą prezentowane cyklicznie montaże nowości produktowych (m.in.: montaż warstwowy przesuwnych drzwi tarasowych, okna drewniano-aluminiowego w strefie docieplenia, markiz, drzwi zewnętrznych oraz bramy garażowej segmentowej, drzwi wewnętrznych), pokazy z regulacji okuć – w sumie ponad 50 godzin montaży na żywo. Monterzy ubrani zaś będą w najnowszą kolekcję odzieży roboczej i wyposażenie w najnowocześniejsze narzędzia i materiały niezbędne przy montażu stolarki otworowej. Będzie też wydzielony sektor dla atrakcyjnych szkoleń zawodowych. Kolejna strefa będzie przeznaczona na budowę domu pasywnego na żywo, od podstaw ściany z pustaków po montaż drzwi i okien oraz ocieplenie styropianem w systemie ETICS. Część centralna stoiska MONTERIADY 20202 będzie przeznaczona na spotkania biznesowe. W tej przestrzeni zaplanowana jest także debata dla uczniów klas o profilu „monter stolarki budowlanej”. Odwiedzającymi stoisko MONTERIADY będzie opiekował się m.in. Edmont – bohater marki DOBRY MONTAŻ, uosabiający cechy profesjonalnego montera stolarki budowlanej.
– Staramy się pokazywać korzyści na wiele sposobów – jednym z nich jest edukacja poprzez pokazy, doświadczenie sztuki montażu na żywo, czyli jednym słowem – MONTERIADA, która jest częścią kampanii „DOBRY MONTAŻ”– wyjaśnia cele tego przedsięwzięcia Paweł Wróblewski, dyrektor Związku POiD, który od 2016 roku organizuje wraz z Partnerami MONTERIADĘ.
O MONTERIADZIE 2020 jest też na Facebooku na stronie DOBREGO MONTAŻU.
MONTERIADA odpowiedzią na potrzeby branży
Jak wynika z badań*, co czwarty montaż stolarki budowlanej jest przeprowadzany niepoprawnie. Najczęściej popełnianym błędem (33%) jest złe osadzenia stolarki. Na drugim miejscu jest nieestetyczny montaż (17,2%). Częstym problemem okazuje się również nieszczelność stolarki (16,1%). Pozostaje jeszcze kwestia wadliwych wyrobów, których może nie rozpoznać niedoświadczony sprzedawca, a co dopiero inwestor, który takiego wyboru i zakupu dokonuje najczęściej raz w życiu. Ale nabywcy okien są coraz bardziej świadomi, oczekują jakości na każdym etapie, począwszy od produkcji po montaż i efekty eksploatacji. Ponad 75% niezadowolonych składa reklamacje i domaga się okien lub drzwi należycie wyprodukowanych i fachowo zamontowanych.
Na rynku jest bardzo duży wybór produktów, w Internecie jest mnóstwo opinii o nich, tych dobrych jak i niepochlebnych. Nic dziwnego, że zdezorientowany konsument szuka wsparcia i rekomendacji u fachowców, za których uważa sprzedawcę lub wykonawcę usługi montażu. A ten ostatni powinien znać różnice pomiędzy montażem tradycyjnym, ciepłym i w warstwie ocieplenia i doradzić klientowi najlepsze rozwiązanie, nie kierując się ceną czy mniej skomplikowaną robotą. I do takiego modelu, jako obowiązujący standard, należy dążyć. Krokiem w tym kierunku jest zainicjowana przez Związek Polskie Okna i Drzwi kampania DOBRY MONTAŻ, której jedną z odsłon jest MONTERIADA organizowana od 2016 roku podczas targów BUDMA.
MONTERIADA 2020 na Międzynarodowych Targach Budownictwa i Architektury BUDMA znajduje się na stoisku nr 1 w pawilonie 5.