Autostrada A4: kontynuacja budowy odcinka Brzesko - Wierzchosławice. GDDKiA wybrała wykonawcę
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), wybrała na drodze przetargu wykonawcę budowy autostrady A4 na odcinku Brzesko-Wierzchosławice. Autostrada A4 w dalszym etapie prac, będzie budowana przez konsorcjum firm, którego liderem jest Heilit + Werner Budowlana Sp. z.o.o. Wartość umowy o roboty budowlane wynosi ponad 640 mln złotych.
W postępowaniu przetargowym dotyczącym kontynuacji budowy Autostrady A4 na odcinku Brzesko -Wierzchosławice wzięło udział 8 firm wykonawczych.
5 września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawcę inwestycji. Autostrada A4 na odcinku Brzesko - Wierzchosławice będzie budowana przez polskie konsorcjum Heilit + Werner Budowlana Sp z o.o., Strabag Sp. z o.o.,Poldim Spółka Akcyjna, Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB – PODBESKIDZIE.
Autostarad A4 - postępowanie przetargowe
Budowa Autostrady A4 z powodu licznych opóźnień w budowie została przerwana. GDDKiA wypowiedziała umowę wykonawcy - NDI SA - SB Granit SA.
W efekcie roboty budowlane zostały przerwane w marcu. 27 lipca GDDKiA wszczęła postępowanie przetargowe mające wyłonić wykonawcę, który dokończy budowę. Spośród 8 złożonych propozycji przetargowych GDDKiA wybrała tę, zaproponowaną przez konsorcjum firm Heilit + Werner Budowlana Sp. z.o.o., Strabag Sp. zo.o., Poldim SA, na kwotę 641 761 897,67 złotych.
Przy dokonywaniu wyboru GDDKiA stosowała kryteria: kwota - 70%, termin wykonania - 30%. Podstawą wykonania zadania jest dokumentacja bazowa. Stan zaawansowania robót określa dokumentacja różnicowa, opracowana w oparciu o inwentaryzację robót.
Dokumentacja różnicowa precyzuje zakres i ilość robót wykonanych do momentu ich przerwania. Ponadto, określa zakres i ilość robót koniecznych do wykonania pełnego zamówienia zgodnie z dokumentacją bazową.
Autostrada A4 - roboty budowlane
- kontynuacja budowy odcinka autostrady o długości ok. 21 km, o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A,
- kontynuacja budowy bezkolizyjnego węzła autostradowego „Wierzchosławice” w km 498+870,53,
- budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty drogowe i autostradowe), wybudowanie przekładek urządzeń obcych oraz budowy infrastruktury technicznej powiązanej z funkcjonowaniem autostrady,
- budowa Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska, km 480+100 oraz MOP I Bagno km 480+800.
Wykonawca ma 21 miesięcy na realizację inwestycji od dnia rozpoczęcia budowy, w tym: odcinek I - 5 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek II - 7 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek III – nie dłużej niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
Do czasu realizacji wliczone zostały równiez okresy zimowe.