Autostrada A4: kontynuacja budowy odcinka Brzesko - Wierzchosławice. GDDKiA wybrała wykonawcę

2011-09-06 11:40
autostrada A4
Autor: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), wybrała na drodze przetargu wykonawcę budowy autostrady A4 na odcinku Brzesko-Wierzchosławice. Autostrada A4 w dalszym etapie prac, będzie budowana przez konsorcjum firm, którego liderem jest Heilit + Werner Budowlana Sp. z.o.o. Wartość umowy o roboty budowlane wynosi ponad 640 mln złotych.

W postępowaniu przetargowym dotyczącym kontynuacji budowy Autostrady A4 na odcinku Brzesko -Wierzchosławice wzięło udział 8 firm wykonawczych.
5 września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawcę inwestycji. Autostrada A4 na odcinku Brzesko - Wierzchosławice będzie budowana przez polskie konsorcjum Heilit + Werner Budowlana Sp z o.o., Strabag Sp. z o.o.,Poldim Spółka Akcyjna, Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB – PODBESKIDZIE.

Autostarad A4 - postępowanie przetargowe

Budowa Autostrady A4 z powodu licznych opóźnień w budowie została przerwana. GDDKiA wypowiedziała umowę wykonawcy - NDI SA - SB Granit SA.
W efekcie roboty budowlane zostały przerwane w marcu. 27 lipca GDDKiA wszczęła postępowanie przetargowe mające wyłonić wykonawcę, który dokończy budowę. Spośród 8 złożonych propozycji przetargowych GDDKiA wybrała tę, zaproponowaną przez konsorcjum firm Heilit + Werner Budowlana Sp. z.o.o., Strabag Sp. zo.o., Poldim SA, na kwotę 641 761 897,67 złotych.
Przy dokonywaniu wyboru GDDKiA stosowała kryteria: kwota - 70%, termin wykonania - 30%. Podstawą wykonania zadania jest dokumentacja bazowa. Stan zaawansowania robót określa dokumentacja różnicowa, opracowana w oparciu o inwentaryzację robót.
Dokumentacja różnicowa precyzuje zakres i ilość robót wykonanych do momentu ich przerwania. Ponadto, określa zakres i ilość robót koniecznych do wykonania pełnego zamówienia zgodnie z dokumentacją bazową.

Autostrada A4 - roboty budowlane

  • kontynuacja budowy odcinka autostrady o długości ok. 21 km, o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A,
  • kontynuacja budowy bezkolizyjnego węzła autostradowego „Wierzchosławice” w km 498+870,53,
  • budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty drogowe i autostradowe), wybudowanie przekładek urządzeń obcych oraz budowy infrastruktury technicznej powiązanej z funkcjonowaniem autostrady,
  • budowa Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska, km 480+100 oraz MOP I Bagno km 480+800.

Wykonawca ma 21 miesięcy na realizację inwestycji od dnia rozpoczęcia budowy, w tym: odcinek I - 5 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek II - 7 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, odcinek III – nie dłużej niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
Do czasu realizacji wliczone zostały równiez okresy zimowe.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany