Autostrada A4: GDDKiA zna propozycje przetargowe
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła propozycje przetragowe dotyczące wznowienia budowy autostrady A4 na odcinku Brzesko-Wierzchosławice. Do postępowania przetargowego przystąpiło osiem firm wykonawczych. Różnica między najniższą, a najwyższą złożoną w przetargu propozycją, wyniosła ponad 150 mln złotych.
W lutym z powodu licznych, wielomiesięcznych opóźnień w realizacji budowy autostrady A4 na odcinku Brzesko-Wierzchosławice, GDDKiA wypowiedziała umowę wykonawcy - NDI SA - SB Granit SA. Roboty drogowe zostały przerwane w marcu. 27 lipca GDDKiA wszczęła proces przetargowy, mający wyłonić wykonawcę, który dokończy budowę.
Autostrada A4 – oferty przetargowe
- Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska SA, PBG S.A., Aprivia SA - 779 497 038, 22 złotych,
- Konsorcjum firm: Budimex S.A., Bilfinger Berger Budownictwo SA – 765 688 353, 54 złotych,
- Konsorcjum firm: Polimex- Mostostal S.A., Doprastav A.S – 684 730 033, 66 złotych, Konsorcjum firm: Dragados SA, P.R.I. Pol- Aqua – 759 353 716, 36 złotych,
- Konsorcjum firm: Konstruktor Inzenjering d.d SPLIT, Grupa Finansowa CARGO Sp. z o.o. - 692 879 123, 43 złotych,
- Konsorcjum firm: Heilit + Werner Budowlana Sp. z.o.o., Strabag Sp. zo.o., Poldim SA.,
- Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB – Podbeskidzie Sp. zo.o. - 641 761 987, 67 złotych,
- Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. - 718 961 057, 45 złotych,
- Konsorcjum firm: RADKO Sp.zo.o, ASSGNIA INFRAESTRUCTURAS SA – 794 040 915, 32 złotych
Przy dokonywaniu wyboru propozycji GDDKiA będzie stosowała kryteria: - kwota - 70%, termin wykonania - 30%. Podstawą wykonania zadania jest dokumentacja bazowa.
Stan zaawansowania robót określa dokumentacja różnicowa, opracowana w oparciu o inwentaryzację robót. Dokumentacja różnicowa precyzuje zakres i ilość robót wykonanych do momentu ich przerwania. Ponadto, określa zakres i ilość robót koniecznych do wykonania pełnego zamówienia zgodnie z dokumentacją bazową.
Autostrada A4 - roboty drogowe w ramach budowy
- kontynuacja budowy odcinka autostrady o długości ok. 21 km przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i paramaterach technicznych drogi klasy A,
- budowa bezkolizyjnego węzła autostradowego " Wierzchosławice",
- budowa obiektów inżynieryjnych ( mosty, wiadukty drogowe i autostradowe),
- budowa przekładek urządzeń obcych oraz budowy infrastruktury technicznej powiązanej z funkcjonowaniem autostrady,
- budowa Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska, MOP I Bagno.
GDDKiA wymaga, by Autostrada A4 (na odcinku Brzesko- Wierzchosławice) została wybudowana w terminie nie dłuższym, niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, w tym:
- odcinek I - 5 miesięcy (od daty rozpoczęcia robót),
- odcinek II - 7 miesięcy (od daty rozpoczęcia robót),
- odcinek III - nie dłużej niż 21 miesięcy (od daty rozpoczęcia robót).